מומחי אולג'ובס מסבירים: דמי אבטלה – איך מקבלים ומה צריך לעשות?

דמי אבטלה

דמי אבטלה

רבים האנשים שרוצים לקבל הסבר ברור לגבי קבלת דמי אבטלה. דמי אבטלה הם סכום כסף אותו מקבלים שכירים (וכעת גם עצמאיים שסגרו את העסק שברשותכם) מהמוסד לביטוח לאומי בתקופה מוגדרת לאחד שפוטרו או התפטרו ממקום עבודתם. אבל מי זכאי לקבל דמי אבטלה?

אלו האנשים שזכאים לקבל דמי אבטלה:

  • לדמי אבטלה זכאים אזרחים שמשלמים ביטוח לאומי וגילם בין 20 ל 67.
  • דמי אבטלה מגיעים למי שפוטר מעבדותו, ומי שהתפטר מעבודתו, למי שסגר את העסק שברשותו, וכעת הגיע ללשכת העבודה התייצב ונרשם כמובטל והוא נרשם כאדם שמחפש עבודה.
  • דמי האבטלה מגיעים למי שמבוטח בביטוח לאומי.
  • דמי אבטחה מגיעים למי שהשלים תקופת אכשרה לזכאות לפני שהפך למובטל (משמע עבד לפחות שנה וחצי במקום העבודה לפני שהפך למובטל).

אתר אולג'ובס מציג – איך למצוא עבודה בפייסבוק?

אז מה אומרות כל התניה לדמי אבטלה?

כעת נפרט מה משמעותה של כל התניה לפי ביטוח הלאומי לפני שהוא נותן את דמי האבטלה:

התניית הגיל – דמי האבטלה משולמים לכל אדם שעבד כשכיר או שהיה לו עסק עצמאי והוא סגר אותו החל מגיל 20 עד לגיל הפרישה הלוא הוא גיל הפנסיה 67.

הגדרה כמובטל – דמי אבטלה משולמים לאנשים המוגדרים כמובטלים שהתפטרו מעבודתם, או פוטרו, סגרו את העסק והופנו אל לשכת התעסוקה.

חתימה בלשכת התעסוקה – על מנת לקבל מביטוח לאומי את דמי האבטלה, חשוב לגשת אל לשכת התעסוקה, ולהתחיל לחתום אצל פקיד בלשכה כמבקש עבודה שם תסנכרנו עם הביטוח הלאומי.

19500115_s

מידע למחפשי עבודה >>

תשלום ביטוח לאומי – חשוב לוודא כי אתם מבוטחים בביטוח לאומי. דאגה לביטוח שלכם תתבצע דרך תשלום קבוע לביטוח לאומי שמתבצע עם הוראת קבע שהמעסיק שלכם מפריש בכל חודש. אם אינכם עובדים עליכם לשלם סכום קבוע לביטוח לאומי כל חודש.

תקופת אכשרה – על מנת לקבל דמי אבטלה עליכם לעבוד כשכירים או להיות בעלי עסק לפחות 12 חודשים ויש להוכיח זאת על ידי הצגת תלושי משכורת. או על ידי הצעת טפסים מתאימים.

אז כיצד מתחילים בתהליך?

על מנת להתחיל בתהליך קבלת דמי אבטלה, יש בראשית לגשת ללשכת התעסוקה ולהירשם אצל פקיד ולאחר מכך לגשת למוסד לביטוח לאומי ולהגיש תביעה לדמי אבטלה. פקידי הלשכה יסייעו לכם להתחיל בתהליך הגשת התביעה ולהגיש את כל הטפסים המתאימים לקבלת את דמי האבטלה המגיעים לכם.

אולי יעניין אתכם המאמר הבא >>

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה