החשיבות של עיצוב פנים למרפאות

עיצוב פנים של מרפאות

מבנה כללי של מרפאות

בדרך כלל מרפאות בנויות ממשרד קבלה, שהוא גם חדר המתנה ומחדרי הטיפולים. חדר הקבלה הנו הפנים הראשונות של המרפאה וחשוב שיהיה שימושי – מקומות ישיבה נוחים, תאורה נכונה, חומרי קריאה, וילונות חוסמי רעש ושילוט מכוון. היופי והאסתטיקה של חדר הקבלה/המתנה חשובים מאד   ותורמים להרגשת הנינוחות והפחתת החרדה של המטופלים. תמונות נוף לדוגמא, צמחיה, שכשוך מים, ריפוד נוח בעל צבעים חמים.

חדרי הטיפולים הינם בעלי פונקציונליות שונה אולם גם בהם יש להקפיד על עיצוב שיתרום להפגת החרדה של המטופלים. שילוב של תאורה חמה ותאורה ממוקדת לאזור שבו מתבצע הטיפול, צמחיה תמונות ואלמנטים שיספגו את הרעש.

סוגי המרפאות

  • מרפאות שיניים. אלו הן המרפאות שבדרך כלל המטופל מגיע אליהם עם רמת חרדה גבוהה במיוחד ולכן העיצוב צריך להיות כזה שיוריד את רמת החרדה. הן ע"י תאורה רכה המופנית לתקרה והן ע"י קוים מעוגלים של הריהוט. במרפאות שיניים לילדים משלבים לעתים משחקיה או אביזרים למשחקי ילדים. למידע נוסף על עיצוב פנים למרפאות שיניים.
  • מרפאות אסתטיקה. מרפאות המיועדות לשיפור המראה החיצוני של המטופלים. צבעים בהירים, תמונות של לפני ואחרי ( הנותנות למטופל מוטיבציה ובטחון ). העיצוב יכול להיות מודרני עם נופך הייטיקיסטי או פשוט יותר וחמים יותר תלוי באופי המרפאה. מראה יוקרתי מאד מקובל במרפאות מסוג זה.
  • מרפאות מומחה. מתמחות בבעיות רפואיות ייחודיות כגון : אורטופדיה, גסטרולוגיה, אורולוגיה וכד'. הכללים של עיצוב חם ונעים המוריד את רמת החרדה נשמרים גם במרפאות אלו. תוך הדגשת הייחודיות באמצעות תמונות מתאימות, לדוגמא מבנה חוט השדרה במרפאה אורתופדית.
  • רפואה משלימה. טיפול בדיקור עיסוי וכדומה. שילוב אלמנטים מהטבע כגון צמחיה, שכשוך מים וכד'.
  • מרפאות כלליות. בדרך כלל של קופות החולים ומשמשות למטופלים שצריכים לקבל עזרה ראשונה, אבחון והפניה להמשך טיפול. חדר ההמתנה צריך להיות מרווח ושימושי.

בחירת מעצב הפנים

חשוב לבחור מעצב פנים אשר יש לו נסיון בתחום המרפאות והוכחת יכולת הבאה לידי ביטוי בפרוייקטים שבוצעו על ידו והמלצות של לקוחות. מקצוען אשר יודע להקשיב ללקוח ואשר יודע לנתח ולהבין את מה שהלקוח רוצה. מומלץ לבדוק משרד מעצבי פנים. היתרון הגדול הוא סיעור מוחות ומבט נוסף על הדרישות והפתרון  המוצע.

לסיכום

התחרות קיימת בכל נושא וכמובן גם בתחום הרפואה והמרפאות. כאשר מטופל מגיע למרפאה ומרגיש בבית הוא ירצה לחזור. חשוב מאד שהעיצוב יהיה מתאים לדרישות הלקוח – מנהל המרפאה לדוגמה – ויש להוסיף את ניסיון מעצב הפנים לקבלת עיצוב שימושי בעל מראה יוקרתי.

 

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה