מה דרוש בשביל להגיש בקשה למחיקת רישום פלילי?

מחיקת רישום פלילי

מחיקת רישום פלילירישום פלילי הוא סוג של 'מטרד' שאנשים רבים נתקעים עמו לכל החיים. כיום, ניתן להיכנס למצב שבו יש רישום משטרתי בלי שנבצע שום פשע, כאשר של רישום פלילי יכולים להיגרם אפילו בעת חקירה במשטרה, חקירת שווא, והעדר מחיקת תיקים פליליים על ידי המשטרה.

רישום משטרתי שנגרם לעיתים במקרים של טעות, העדר ראיות, או חוסר אשמה, עלול להציק מאד בחיי היום יום ואף להשפיע על עתיד מקצועי, חברתי ומשפחתי של אנשים רבים.

רישום פלילי נמחק בדרך כלל במקרים של חוסר אשמה, העדר ראיות או גניזת התיק, משמע: חוסר עניין לציבור. עם זאת ישנם מקרים שהתיק המשטרתי אינו נסגר או שהמשטרה לא סגרה אותו, ובכך נשאר רישום פלילי במחשבי המשטרה אליהם יכולים לפנות גם גורמים ביטחוניים שונים.

לעיתים מחיקת רישום משטרתי או בשם השני 'רישום פלילי' מתבצעת בדרך כלל על ידי קצין החקירות הממונה על התיק או על ידי תובע מוסמך. לעיתים מחיקת התיק מתבצעת גם לאחר זיכוי של אדם וגם לאחר ניהול הליך משפטי. לעיתים רבות נגנז התיק על ידי המשטרה והרישום המשטרתי נמחק.

בקשה לביטול רישום של תיק סגור תוגש בכתב בידי האדם שהרישום נוגע לו ברוב המקרים תופנה לראש חוליית ביטול רישום, מדור מידע פלילי, חטיבת החקירות, האגף לחקירות ולמודיעין, המטה הארצי, בירושלים.

על מנת למחוק רישום פלילי יש לכתוב מכתב לראש החוליה ולציין בסוג הבקשה "בקשה לביטול רישום פלילי", לציין כתובת, מספר תעודת זהות, מספר טלפון או מספר טלפון נייד. בנוסף,  במידה ויש בידיכם מסמכים או המלצות ממקום עבודה, מהשירות הצבאי, כמו גם אישורי לימודים במוסדות להשכלה גבוהה – יש לצרף אותם לבקשה.

אם מדובר בתיקים סגורים, יש לציין נסיבות האירועים. מקרים כאלה יכולים להיות גם בתקופת הנעורים ובתקופת הצבע. לעיתים ישנן עבירות שנרשמות בתקופת השירות בצה"ל והן עוברות לרישום משטרתי ולכן יש לבצע את אותה פנייה גם במקרים של עבירות בעת השירות הצבאי כגון: עריקות, גניבה, עבירות מין ועוד. לעיתים יש אף לפנות ללשכת נשיא המדינה על מנת למחוק את אותן עבירות בתקופת הצבא.

מהי זכות העיון?

זכות זאת היא זכות שניתנת לכל אדם שרוצה לעיין בחומר המצוי בידי הרשויות הנוגעות איליו. הזכות היא אחד מכללי היסוד במערכת המשפט במדינת ישראל, והיא קשורה לחופש המידע. על מנת לממש את הזכות יש לגשת לתחנת משטרה, להזדהות באמצעות תעודת זהות או דרכון בר תוקף, ולבקש מהשוטר למסור לך תדפיס רישום.

האם עורך דין יכול להגיש עבורי את הבקשה?

בוודאי! כיום רבים האנשים שפונים לעורכי דין פליליים על מנת לבקש מחיקה של הרישום הפלילי שקיים במשטרה. עורכי דין פליליים מתמחים בייצוג אנשים רבים שמעוניינים למחוק את הרישום הפלילי הקיים.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה