יצירת תרבות ארגונית חיובית: תובנות מיועצים ארגוניים

תרבות ארגונית חיובית מתייחסת לערכים, גישות, אמונות והתנהגויות משותפים התורמים לסביבת עבודה בריאה ותומכת בארגון. הוא מאופיין באווירה אופטימית, מכילה ובונה המקדמת את רווחת העובדים, מעורבות ותפוקה.

יצירת תרבות אחרת בארגון דורשת גישה מכוונת ושיטתית. לשם כך יצרנו כמה תבונות שיכולות לעזור לכם. 

>> למידע על ייעוץ ארגוני לחברות לחצו כאן

איך יוצרים תרבות ארגונית חיובית? 

הגדר את התרבות הרצויה לך: התחל בהגדרה ברורה של סוג התרבות שאתה רוצה ליצור. שקול את הערכים, האמונות וההתנהגויות המתואמים עם החזון והיעדים של הארגון שלך. שלב זה קובע את הבסיס לכל המאמצים הבאים.

הובל בדוגמה: למנהיגים יש תפקיד מכריע בעיצוב התרבות הארגונית. עליהם לגלם את ערכי התרבות הרצויים ולהפגין אותם בעקביות. כאשר מנהיגים מדגמים את ההתנהגויות הרצויות, זה נותן את הטון לשאר הארגון.

העבירו את החזון: תקשורת אפקטיבית חיונית בביסוס תרבות אחרת. נסחו בצורה ברורה את החזון והערכים של הארגון, והבטיחו שהעובדים מבינים אותם ומאמצים אותם. מסר באופן קבוע את חשיבות התרבות הרצויה בערוצים שונים כגון פגישות בעירייה, ניוזלטרים או פלטפורמות חברתיות פנימיות.

שיתוף עובדים: שיתוף העובדים בתהליך יצירת התרבות. חפשו את הקלט, הרעיונות והמשוב שלהם על איך לעצב את התרבות. מעורבות זו מטפחת תחושת בעלות ומחויבות בקרב העובדים, ומגדילה את הסבירות לשינוי תרבות מוצלח.

יישור מערכות ותהליכים: בחן מערכות, תהליכים ופרקטיקות קיימים בתוך הארגון כדי להבטיח שהם תומכים בתרבות הרצויה. הערכת ניהול ביצועים, תגמולים והכרה, גיוס ומיון, הדרכה ופיתוח ושיטות משאבי אנוש אחרות. שנה אותם לפי הצורך כדי ליישר קו עם התרבות החדשה.

ספק הזדמנויות למידה ופיתוח: הציעו תוכניות הכשרה וסדנאות שיעזרו לעובדים לפתח את המיומנויות והכישורים הדרושים כדי לגלם את ערכי התרבות הרצויים. לטפח תרבות למידה המעודדת צמיחה אישית ומקצועית.

טיפול בחסמים תרבותיים: זהה וטפל בכל מחסומים תרבותיים או התנגדות שעלולים להפריע לשינוי התרבותי הרצוי. זה עשוי להיות כרוך בהתייחסות למבני כוח קיימים, באתגר של נורמות מושרשות והקלה על דיאלוג פתוח כדי להתגבר על התנגדות.

למידע נוסף היכנסו לאתר של דקלה אסנפי

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה