עורך דין ייצוג מעסיקים

מחקר שנערך לאחרונה מראה כי מספר התביעות שהגישו עובדים גדל במעל 50% בעשור האחרון. עלייה זו נובעת מכך שיש יותר הזדמנויות לתביעות, וכן מספר גדל והולך של עובדים המוכנים לנקוט בצעדים משפטיים נגד מעסיקיהם. עורכי דין נשכרו באופן מסורתי על ידי מעסיקים כדי לייצג אותם במהלך מקרים כאלה ולהגן על עניינם מפני תביעת העובד. עם זאת, עם הגדלת מספר התביעות שמגישים עובדים, חלה עלייה בביקוש ופנייה אל עורך דין לייצוג מעסיקים המייצגים אותם ונלחמים עבורם במהלך תיקים אלו.

החשיבות בייצוג משפטי על ידי עורך דין מעסיקים:

ככל שהחוק מתפתח, מעסיקים פונים לעורכי דין שיעזרו להם בצרכיהם המשפטיים. מעסיקים יכולים כיום לשכור עורכי דין המתמחים בתחום מסוים של משפט או סתם בעלי ידע כללי במשפט. עורכי דין הם לעתים קרובות האנשים שמעסיקים יכולים להתייעץ בהם כאשר הם זקוקים לייעוץ משפטי. למרות שזה נכון, מעסיקים צריכים להיות מודעים גם לכמה זמן לוקח להכניס עורך דין לתיק שלהם ואיזה מחיר הם יצטרכו לשלם.

יחסי עובד מעביד:

יחסי עובד מעביד הם יחסים מורכבים, עם ניואנסים רבים ושונים. בעוד שלמעסיקים יש יותר כוח מעובדים, כדי להגן על עצמם הם שוכרים לעתים קרובות עורכי דין שייצגו את האינטרסים שלהם. על עורך הדין חלה חובת אמונים כלפי המעסיק, כלומר עליהם לפעול לטובת החברה ולא למען עצמם. בכל מצב אותה חובת נאמנות לחברה מורחבת גם לעובדים אחרים, שעלולים להיתקל בחילוקי דעות עם האדם אליו הם מדווחים. העובד לא יוכל לפעול למען האינטרסים שלו אם המשמעות היא ניגוד עניינים או התנהגות לא אתית מצידו.

על מעסיקים ועובדים מוטלת חובת אמונים זה כלפי זה, במסגרתה על העובד לפעול לטובת החברה ולא למען עצמם. למרות שלרוב זה קשה לעובדים שנמצאים בלחץ מתמיד מהמנהלים שלהם, זה חלק הכרחי מכל יחסי עבודה. על מנת למנוע ניגודי אינטרסים או התנהגות לא אתית מצד אחד על פני צד אחר, שני הצדדים מחויבים לשים בצד את האינטרסים האישיים שלהם בכל אינטראקציה.

>למידע נוסף וייעוץ מקצועי פנו אל משה בן בסט משרד עו"ד

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה