בדקו: האם אימון כושר אישי מתאים לך

אימון כושר אישי הפך בשנים האחרונות להיות אופציה שכיחה בקרב רבים מהמתאמנים ובלי קשר למצב הכלכלי שלהם וזאת על אף שזה עדיין יקר אם משווים זאת לאימון עצמאי בחדר כושר או בקבוצה קטנה. 

יחד עם זאת, מגוון התועלות והיתרונות של ההדרכה האישית רבים וטובים ככה ששווה לשקול זאת כאופציה ממשית ובמיוחד אם:

  1. אנחנו יכולים להרשות זאת לעצמנו
  2. יש לנו מטרה חשובה ואפילו לזמן קצר
  3. אנחנו מבינים שכל אופציה אחרת פשוט תעלה יותר בדרך עקיפה

האם הדרכה פרטית תתאים לכל אחד

התשובה האינטואיטיבית לשאלה האם פעילות גופנית בליווי מאמן כושר אישי מתאימה לכל אחד, היא כן, אך לא תמיד, ומיד אסביר מדוע. רבים מהאנשים שונאים להתאמן ואחד היתרונות ולמעשה גם החסרונות באימון כושר אישי זה היחס האישי ותשומת הלב המוקפדת על המתאמן. לכן בשל כך, מתאמנים רבים דווקא יעדיפו את החלופה של אימון קבוצתי על פני אימון פרטי, שם דווקא כן ניתן "להתחבא" בין מתאמנים אחרים ולברוח מעינו הבוחנת של המדריך. 

מדוע הדרכה 1 על 1 מקדמת אותך למטרות מהר יותר מכל פתרון אחר

דווקא משום שהדרכה פרטנית שמה אותך במרכז העניינים ומלוא תשומת הלב של המדריכים היא עליך, ניתן לדייק ולכייל כל תנועה וכל תרגיל עד לידי שלמות מה שכמובן מזרז ביצועים טובים יותר וטכניקה מושלמת. טכניקה טובה היא הבסיס להכל כאשר מדברים על ביצועים ספורטיביים והישגים. מתאמן המבצע בטכניקה טובה יכול לבצע ביעילות גבוהה יותר וככה ניתן להתקדם אל עבר המטרות מהר יותר. 

אם ניקח לדוגמא בחור המנסה לעלות מסת שריר, ניתן להניח כי בשגרת האימונים העצמאית שלו הוא איננו ישתמש במלוא הפוטנציאל האפשרי לו ומה למשל? טכניקות מורכבות כגון סופר סטים, שילוב אידיאלי של מספר סטים וחזרות מושכל. הקפדה על זמני מנוחה ראויים בתוך האימון ולאחריו.

כל הנ"ל מהווים משתני אימון חשובים שעשויים לקדם אותו אל המטרה מהר יותר.

כמה פעמים בשבוע הגיוני להתאמן 

ההמלצות הרווחות לאימון התנגדות למשל מדברות על בין 2-3 אימונים בשבוע. ההמלצות הרווחות לאימון קרדיו הן לפחות 75 דקות בשבוע של פעילות נמרצת או לפחות 150 של פעילות מתונה. אימון כושר אישי יכול להתבצע בין 1-5 אימונים בשבוע. יחד עם זאת, רוב המתאמנים צורכים בין אימון אחד ל-2 אימונים בשבוע. 

גם מבחינת תמחור זה עשוי להיות כבד כלכלית לבצע אימונים אישיים בתדירות גבוהה יותר. 

איפה המיקום הכי טוב לאימונים

רוב המתאמנים מעדיפים כי האימונים יתבצעו אצלם בבית בנוחות שלהם וללא בזבוז זמן בדרכים. מיותר לציין שמאמן כושר מגיע עם כל הציוד עד הבית ובכך למעשה מחליף לגמרי את הצורך לצאת החוצה ולבזבז זמן בהגעה לגינה או לחדר הכושר. מאידך, ישנם תרגילים מסוימים שלא ניתן לבצע בית בעצימות מספקת או בהתאמה כפי שיספקו המכשירים בחדר הכושר ועל כן, רצוי לדבר ולהבין מה הצרים המדויקים שלנו לפני שמתחייבים להדרכה בבית. 

מי מוסמך לאמן באופן אישי 

לפי חוק הספורט מאמן כושר חייב בהסמכה ממוסד מוכר. ישם כיום כ-65 מוסדות להכשרת מדריכים ויש לעבור קורס מוכר להסמכה באחד מהם. תוכנית הלימודים מסמיכה את המדריכ/ה במגוון נושאים חשובים ולאחר עמידה בתנאי הקורס מוסמך המאמן הצעיר להעביר הדרכה אישית.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה