חדלות פרעון

תהליך חדלות הפירעון הוא אמצעי להשבת נכסיה, ההון וההתחייבויות של החברה במקרה של כישלון.

ברוב המדינות, חדלות פירעון כפופה לחוק ולא ניתן לאדם או לחברה להכריז על עצמם כחדלי פירעון. עם זאת, ישנם חריגים מסוימים שבהם אדם או חברה יכולים להכריז על עצמם כחדלי פירעון. אלה כוללים פשיטת רגל, פירוק, כינוס נכסים וארגון מחדש של חובות.

חדלות פירעון היא מושג חשוב שנעשה בו שימוש בתחומי משפט שונים כגון דיני חוזים ודיני קניין וכן דיני עסקים.

צרו קשר עם עורך דין הוצאה לפועל >>>

למונח "חדלות פירעון" יש שתי משמעויות:

המשמעות הראשונה היא כאשר חברה פושטת רגל ואינה מסוגלת לשלם את חובותיה. המשמעות השניה היא כאשר חברה אינה יכולה לעמוד בהתחייבויותיה ומוכרזת כחוק חדלת פירעון.

על מנת להבין מהי חדלות פירעון וכיצד היא משפיעה על אדם פרטי, עלינו לדעת תחילה מהו חוב.

במילים הפשוטות ביותר, אדם שיש לו חוב אינו מסוגל להחזיר את ההלוואה או את חשבון כרטיס האשראי שלו. כאשר הם לא יכולים להחזיר את ההלוואה או את חשבון כרטיס האשראי שלהם, הם הופכים לחדלות פירעון.

מהי חדלות פירעון ואיך היא משפיעה עלינו?

חדלות פירעון היא מצב שבו אדם או חברה אינם יכולים לשלם את חובותיו. זה יכול להיות בגלל חוסר היכולת לבצע החזרים, חוסר היכולת להרוויח מספיק כסף או חוסר היכולת למכור נכסים. זה יכול להיקרא גם פשיטת רגל.

חדלות פירעון יכולה לנבוע מחוסר יכולת של חברה לעמוד בהתחייבויותיה הכספיות, בין שלא באשמתה ובין אם בשל גורמים חיצוניים. זה בדרך כלל גורם לכך שהחברה הוכנסה למינהל ולאחר מכן חוסלה.

עסק עלול להיכנס לחדלות פירעון גם אם לא הצליח לבצע החזרים בזמן או בכלל על הלוואות כגון הלוואות בנקאיות.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה