מהי קרן השביעית ותרומתה לארץ ישראל

השנה, שנת תשפ"ב (2021-2022) היא שנת שמיטה. בשנה זו נחשפים כולם להיקף הפעילות של קרן השביעית, גם מי שלא ממש עוסק בחקלאות. כולנו יכולים לראות את השלטים הרבים שמפוזרים ברחבי הארץ והם מזכירים לכולנו את שנת השמיטה ואת החקלאים שזקוקים לעזרתנו, השנה יותר מתמיד.

אז מהי שמיטה? מהי קרן השביעית? ומה הקשר בינה לבין החקלאים ששומרים שמיטה? והכי חשוב, מה תרומתה של קרן השביעית לארץ ישראל ולמצוות התלויות בה? כל מה שרציתם לדעת על קרן השביעית.

שנת השמיטה – מה לנו ולה?

שמיטה היא אחת מהמצוות התלויות בארץ. כלומר, היא מצווה שנוהגת רק בארץ ישראל ויש לקיים אותה רק על אדמתה. בכל שנה שביעית מגיעה שנת השמיטה, בשנה זו אסור לעבד את האדמה; לחרוש אותה, לזרוע בה כל דבר, לעבד אותה ואפילו לתחזק סתם צמחים באדמה. בשנת השמיטה מצווים בעלי האדמות לשמוט את הקרקעות שברשותם ולהפקיר אותם לכל אדם.

מצוות השמיטה הינה אחת מהמצוות היותר קשות לקיום מכיוון שעמל של שנים עלול לרדת לטמיון בעקבות שנה אחת של חוסר תחזוקה. אבל עדיין זו מצווה, ובשל חשיבות המצווה הזו, הוקמה קרן השביעית.

לחדשות חרדים נוספות, הקליקו על הליק>>

מהי קרן השביעית?

קרן השביעית הינה למעשה ארגון שבא להנגיש אל החקלאים ועובדי האדמה את חשיבותה של מצוות השמיטה ולדרבן אותם לשמור עליה. לקראת שנת השמיטה יוצאת קרן השביעית במסע חיזוקים בערים החקלאיות בישראל ומסבירה על חשיבות המצווה ועל השכר שמובטח לכל מי שמקפיד עליה.

בנוסף לכך, דואגים קרן השביעית לסייע לאותם חקלאים שעל פניו נפגעים כלכלית במהלך השנה הזו. הם מתרימים אנשים רבים שיסייעו לחקלאים ובכך יאפשרו להם לשמור את השמיטה בלב שלם ומבלי להתמוטט כלכלית.

לכל המבזקים >>

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה