התנהלות נכונה עם מסופי אשראי

מסופי אשראי הם דרך ההתנהלות הנורמטיבית בכל עסק ובאמצעותם מתבצעות רוב עסקאות הרכישה של הלקוחות השונים.

מסופי אשראי בעסק

מסופי האשראי מאפשרים לכל לקוח לשלם את הסכום על פי החשבונית שהופקה עבורו וזאת באמצעות אחד מכרטיסי האשראי שברשותו. רוב העסקים מבצעים התקשרות עם כל חברות כרטיסי האשראי כמו וויזה, ישראכרט, אמריקן אקספרס וכו' וכך הם יכולים לקבל תשלום מכל סוגי הכרטיסים לנוחותם של הלקוחות.

פעולות מידיות של המסופים

לאחר קבלת התשלום, מסופי אשראי יוצרים קשר מהיר עם חברות כרטיסי האשראי וכך מתקבל אישור מידי לעסקה או לחלופין נרשם מידע קונקרטי כמו כרטיס גנוב, עסקה לא אושרה וכו'. בהתאם להודעה זו פועל בעל העסק מול הלקוח.

דרישות חדשות בתפעול מסופי אשראי

כדי למנוע מעשי גניבה ונוכלות, החלו בשנים האחרונות להגביר את פעולות הבקרה של מסופי אשראי . לכן בעלי העסקים נדרשים להעביר את הכרטיס באמצעות wifi  או לחלופין על הלקוח להקליד את הקוד הסודי שלו.

בדרך זו נמנעים מעשי מרמה רבים וכך בעלי העסק וגם חברות כרטיסי האשראי פחות חשופים לשיטות המתוחכמות של הנוכלים.

בעבר בעלי עסקים ביצעו הרבה מאד עסקאות טלפוניות והסתבר בדיעבד שחלקן לא היו כשרות. זו הסיבה שהיום קיימת מגבלה לביצוע עסקאות טלפוניות ולכן יש עסקים אשר מגלים זהירות רבה בנושא זה.

העברת מידע לש.ב.א

תפעול נכון של מסופי אשראי כולל העברת מידע לפחות אחת ביום לש.ב.א. כדי שהמידע על העסקאות יועבר למרכז התפעול ותתבצע פעולה של חיוב הלקוח וזיכוי הספק. יש לוודא שהפעולה הזו מתבצעת באופן קבוע, כדי שלא ייווצר מצב שהלקוח לא יחויב ובעקבות זאת הספק לא יקבל את כספו עבור הסחורה.

>אולי יעניין אתכם לקרוא גם על קופות רושמות למסעדות

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה