כך תבחרו מוט מתח לדלת

מוט מתח לדלת

באמצעות מוט מתח לדלת (כלומר שמתחבר למשקוף) ניתן לבצע בבית ללא עזרים נוספים, מגוון רחב של תרגילים. אפשר לחזק מגוון קבוצות שרירים, בהתאם לצורת האחיזה, קדמית או אחורית. אפשר לשלב עזרים כגון גומיות כושר בעלות כושר התנגדות הרצוי לכם. כעת נסביר איך תבחרו מוט מתח לדלת בצורה טובה במיוחד.

משקל המשתמש או המשתמשת

השימוש במתח בצורה קלאסית מתבסס על משקל גוף. כלומר, אין צורך להוסיף משקולות על מנת לחזק את שרירי הגב, שרירי הטרפז, הזרועות וכל היתר. לכן, הקריטריון הראשון שעל פיו כדאי לבחור מוט מתח לדלת הוא משקל הגוף שלכם. אם במוט ישתמשו כמה אנשים, יש להתייחס למשקל של האדם הכבד ביותר. בעוד שמוט שיכול לשאת 60 ק"ג יתאים לצעירים או לקטני גוף, מוטות שנושאים בקלות משקלים של 150 או 200 ק"ג יאפשרו כמעט לכל אחד, להתאמן בבטחה.

רוחב המשקוף

מלבד משקל נשיאה, כדאי לבחור מוט מתח לדלת גם בהתאם לרוחב המשקוף. אם אתם לא בטוחים האם המשקוף אצלכם הוא סטנדרטי, קצר או רחב יותר מהרגיל, פשוט מדדו. לאחר מכן בדקו את מאפייני המתח. הרוחב של המוט צריך להתאים לחיבור למשקוף שלכם.

קלות התקנת המוט למשקוף

מוטות מתח קלאסיים נהוג לחבר למשקוף של הדלת באמצעות הברגות. כלומר, יש צורך במקדחה או מברגה חשמליים. אולם, כיום ניתן למצוא מוטות איכותיים, שמתחברים אל המשקוף בצורות אחרות. כלומר ניתן להזמין מוט מתח ללא הברגה הפופולרי הזה, גם בצורה שלא מחייבת קידוחים או הברגות.

נוחות אימון ואחיזה

כדאי לבחור את המוט שיהיה לכם נוח לאחוז. מוטב שהוא לא יהיה חלקלק אלא שהוא יאפשר אחיזה נעימה, למשל בזכות כיסויי ספוגים איכותיים.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה