מהי מחלקה סיעודית בבית אבות ומתי זה הכרחי?

מחלקה סיעודית בבית אבות

גיל הזהב יכול להיות גיל בעל שינויים הדרגתיים או כאלה שלפתע מתרחשים ומחייבים התנהלות אחרת מצד אותם מבוגרים ובני המשפחה שלהם. כאשר עוברים אל מצב בריאותי שונה, מרגישים זאת היטב, בעצמות שנעשות הרבה פחות נעימות בכל תנועה, הרבה יותר כואבות והאיבוד הזה של יכולות שהיו טרם לכן פעילות מביא אל הצורך בקבלה של עזרה מתאימה כדי לשמור על אורח חיים טוב. מה קורה כשהמצב הופך להיות סיעודי? כאן כבר חייבת להיות התערבות בצורה של מטפל צמוד או מעבר אל מחלקה סיעודית בבית אבות!

עוברים אל מחלקה סיעודית

על מנת להבין אם צריכים לעבור אל מחלקה סיעודית זה חשוב להבין מהו מצב סיעודי. ההגדרה של מצב סיעודי לפי גורמים בריאותיים רשמיים הינה שאדם לא יכול לבצע חלק מהותי של פעולה מתוך רשימה מסודרת של פעולות בסיסיות אותן מבצע כל אדם מידי יום, כגון, אכילה, רחצה, לקום ולשכב, להתפשט ולהתלבש וכן לשלוט על הסוגרים. ישנו מספר מסוים של פעולות הרלבנטיות להגדרה, וישנו מעבר אפילו אל מצב סיעודי מורכב.

כאשר עוברים אל מחלקה סיעודית, מקבלים למעשה את כל מה שזקוקים לו מתוקף אותן פעולות שלא ניתן להשלימן בהצלחה. סיוע באכילה ושתייה, סיוע בהחלפת בגדים, סיוע ברחצה וסיוע בהלבשה של חיתולים מיוחדים למבוגרים. כל הסיוע הזה חשוב מאוד ומביא אל שמירה על אורח חיים שבו אדם במצב סיעודי מטופל ונמצא בהשגחה של צוות מקצועי סביבו כל הזמן. ראו לדוגמה מחלקה סיעודית בגיל פז!

סיעודי או סיעודי מורכב

גם כאשר נמצאים במצב סיעודי המצב יכול להחריף, וניתן לעבור אל מצב שנחשב בהגדרה שלו למצב סיעודי מורכב. המעבר אל ההגדרה הזו מחייב השגחה רפואית צמודה, ויכולה להתרחש כתוצאה מהתפתחות של פצעי לחץ, קבלת עירוי תוך ורידי ממושך, טיפולי דיאליזה וטיפולים עבור חולה סיעודי עם סרטן.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה