דירוג אשראי ישראל

דירוג אשראי ישראל

נושא מתן אשראי הינו משהו אשר נוגע ומשפיע על אנשים רבים מבחינה כלכלית בכל מיני היבטים, גם בהיבט של חיי היום יום אך בעיקר כאשר מעוניינים לקבל הלוואה בין אם לרכישת רכב, משכנתא לקניית דירה, הלוואה לצורך פיתוח עסקי וכדומה. 

מה זה בדיוק דירוג אשראי

דירוג אשראי זהו למעשה מודל מסוים אשר מעריך עד כמה אדם ספציפי יכול לפרוע את חובותיו בזמן ולעמוד בהתחייבויות הפיננסיות השונות. ככל שדירוג האשראי של אותו אדם גבוה יותר כך מתקיימת ההנחה שיכולותיו של האדם להחזיר את חובותיו גבוהה יותר אז הוא גם יקבל תנאי הלוואות טובים יותר עם ריביות נמוכות ואטרקטיביות יותר.

על מה מתבסס מודל דירוג אשראי ולמה הוא משמש

המודל של דירוג אשראי אישי מסתמך ומתבסס למעשה על היסטוריית נתוני האשראי של האדם. למעשה החל מגיל 18 כאשר האדם הופך לבוגר מבחינת החוק נאספים נתונים פיננסים אודותיו, עד כמה הצליח לעמוד בהחזרי הלוואות למשל במטרה לנבא מה הסיכוי שלו להחזיר הלוואה שיקבל. אחת מהסיבות לשימוש במודל דירוג אשראי זה יעילות רבה בבדיקה של בקשות אשראי חדשות, מה שמאפשר לתת מענה ללקוחות בזמן מהיר יותר מבלי למשוך זמן מיותר ויקר. בנוסף מאפשר הדירוג לסייע ללקוחות אשר נעזרים בייעוץ פיננסי במטרה לשפר את מצבם, מה שגם מאפשר קידום תחרות בשוק בקרב נותני אשראי.

שירות דירוג אשראי, מי מציע את השירות ומי מפקח על הנושא

שירות של דירוג אשראי יכול להינתן רק על ידי חברות ייעוץ אשראי אשר קיבלו לכך רישיון מסודר. אותן חברות נמצאות תחת הפיקוח של הרשות לניירות ערך במטרה שכל תהליך הדירוג יהיה אמין איכותי ובלתי תלוי ולא יהיה ניגוד עניינים בעבודתן.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה