את'ריום ביטקויין וכל מה שביניהם

1970637-min

עולם המסחר במטבעות דיגיטליים מעולם לא היה חם יותר. אנחנו חיים בעידן בו המסחר המשמעותי עובר לשטח המקוון, ניתן לרכוש ולסחור במטבעות דיגיטליים ולעשות הון לא קטן בלשון המעטה. כיום קיימים מאות מטבעות דיגיטליים הנסחרים בפלטפורמות השונות במרחבי הרשת. שניים מהמפורסמים שבהם הם את'ריום וביטקוין. שניהם מטבעות קריפטוגרפיים שמתבססים על שיטת הבלוקצ'יין, אך חוץ מזה הם שונים באופן משמעותי.

מסחר במטבעות ביטקוין

ביטקוין זה המטבע המבוזר הראשון שבו נעשה שימוש במונחים של קריפטו ובלוקצ'יין. הוא נחשב לאחד המטבעות החלוציים בתחום זה של מסחר שאינו כפוף לגוף מדיני או בנק כלשהו. מה שיפה בביטקוין הוא שגניבות כמעט ואינן נפוצות כיוון שכל הצדדים הפועלים ברשת חיים להסכים לתנאים של כל רכישה ומכירה וזאת על מנת להבטיח מסחר בטיחותי. בתחילת דרכו של הביטקוין הוא היה נפוץ בין גורמים עוינים כמו האקרים וארגוני פשיעה וזאת בשל אופן העברת כספים באופן לא מפוקח, אך כיום הוא נחשב למטבע פופולרי ואמין בין סוחרים מוכרים ולגיטימיים בעסקאות מסחריות וגדולות.

מסחר בפלטפורמת את'ריום

פלטפורמת את’ריום כמו בביטקוין גם היא מבוססת על תהליכיכ בלוקצ’יין. היא מתרחשת על גבי קוד פתוח. באת’ריום מבצעים עסקאות תוך החתמה על חוזים חכמים ולא באמצעות תיווך. השימוש העיקרי במטבע האת'ריום הוא בבניית יישומונים (אפליקציות) מבוזרות ומסחר ערך. באמצעות אפליקציות אלו ניתן לייצר מושג שנקרא "טוקן דיגיטלי" שהינו למעשה נכס דיגיטלי שווה ערך למטבע או נייר ערך. דרך פלטפורמת האת'ריום אפשר לבצע גיוס הון עבור מיזמים עסקיים. 

ההבדלים שבין המשתמשים

ערך הביטקוין הוא לא רק הגבוה ביותר מבין שאר המטבעות הדיגיטליים כיום אלא גם המשפיע ביותר. ניתן לומר שערכם של מטבעות דיגיטליים אחרים מושפעים מתנודות הביטקוין. כיום, הביטקוין נחשב לבטוח ואמין בקרב עסקים רבים בכל רחבי העולם והוא מהווה אמצעי תשלום קביל. לעומת זאת, מצדדי האת'ריום בוחרים בפלטפורמה זו בשל הקידמה הטכנולוגית העומדת מאחורי האפשרויות הרבות של פיתוחי האפליקציות והפלטפורמה המתקדמת והידידותית לשימוש.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה