אישור הסכם גירושין – כל מה שצריך להכיר

silhouette-3578066_640

על מנת לתת תוקף להסכם הגירושין לא מספיק לחתום עליו. לאחר שלב החתימה ע"י בני הזוג יש להעבירו תהליך של אישור בבית הדין הרבני או בבית המשפט לענייני משפחה. גם אם הזוג חתם על הסכם הגירושין בדרך שהיא המומלצת, שלא במסגרת הליך משפטי, וגם אם הזוג חתם על ההסכם בליווי עו"ד לניהול המו"מ – הרי שהזוג חייב להגיע לבית המשפט או לבית הדין על מנת שיינתן תוקף להסכם. 

הסכם הגירושין עצמו 

על מנת להגיע לנוסח הסופי של הסכם הגירושין יש כמה דרכים. הדרך הקלה והזולה ביותר היא שהסכם גירושין שהזוג מסכים לגביו, מבלי מעורבות של עו"ד או של טוען רבני, או של מגשר. זאת אומרת שזהו הסכם גירושין עליו חתם הזוג תוך הסכמות הדדיות. 

המדרג הבא הוא חתימה על הסכם גירושין שנעשית על ידי ליווי של עו"ד או מגשר – זאת אומרת לא בצורה עצמאית אך יחד עם זאת שלא במסגרת תביעה בבית הדין או בבית המשפט לענייני משפחה.

הדרך הנוספת היא הסכם גירושין שנעשה במסגרת תביעת גירושין בבית הדין או בבית המשפט – לרוב כאשר אחד מבני הזוג לא מסכים לתהליך הגירושין עצמו, או כאשר שני בני הזוג מסכימים עקרונית להליך הגירושין אולם יש ביניהם חוסר הסכמה לגבי סוגיות שונות כמו המשמורת, המזונות, ועוד. להמשך קריאה בנושא אישור הסכם גירושין

ילדים מתחת לגיל 18

כאשר לבני הזוג ילדים משותפים  שטרם הגיעו לגיל 18 (קטינים) הרי שהזוג לא יכול באופן עצמאי לנסח את הסכם הגירושין וחלה חובה לקבל את אישורו והסכמתו של בית המשפט ביחס לפועלות מסוימות שרלוונטיות לילדיהם. 

מהרו לפנות עוד היום לעו"ד לענייני משפחה או לטוען רבני שייצג אתכם. למידע בנושא תביעת כתובה

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה