ביטוח אחריות מקצועית למהנדסים

ביטוח אחריות מקצועית למהנדסים

ביטוח אחריות מקצועית למהנדסים הינו ביטוח חובה שאסור לוותר עליו. חשוב להבין כי המהנדס אחראי על לא מעט תחומים שונים וחיוניים, לכן במידה וקיימת בעיה כלשהי בפרויקט שלו, הוא עלול למצוא את עצמו במצב משפטי לא נעים במיוחד. יש לזכור כי לא מעט לקוחות בוחרים לתבוע את המהנדס, בטענה כי התכנון ההנדסי שלו היה שגוי או לקוי. כמובן שכאשר מדובר על מהנדס שעובד בתור שכיר, הוא יהיה מכוסה על ידי הביטוח של החברה שבה הוא עובד. אך כאשר מדובר על מהנדס עצמאי, יש צורך לדאוג לביטוח מתאים, שיהיה מקיף ויסודי במיוחד. חשוב להבין כי ללא ביטוח מתאים, המהנדס עלול למצוא את עצמו בקריסה כלכלית, רק בשל הוצאות המשפט והפיצויים שהוא עלול לשלם, במידה והתביעה תתברר כמוצדקת. 

החשיבות של ביטוח אחריות מקצועית למהנדסים

כאמור, ללא ביטוח למהנדסים באופן מקיף המכסה בדיוק את הפרמטרים המתאימים, לא ניתן לעבוד במקצוע. כל מהנדס שינסה לחסוך לעצמו כמה שקלים ויוותר על ביטוח אחריות מקצועית המותאם למהנדסים, עלול למצוא את עצמו בצרה צרורה בהמשך הדרך. לכן אין זה מפתיע, כי רוב המהנדסים בוחרים להשקיע בביטוח המתאים לתנאי המקצוע שלהם. בצורה כזו, הם יוכלו להבטיח לעצמם כיסוי מלא, במקרה של תקלה או פגיעה בעבודה. חשוב כמובן לעבור היטב על תנאי הפוליסה, היות וכל חברה יכולה להכניס סעיפים שונים. יש לוודא למשל, כי חברת הביטוח מכסה אתכם במקרה של תביעה על עבודה לקויה, אשר נעשתה בתום לב. מומלץ כמובן להתייעץ עם סוכן הביטוח לגבי סעיפים חשובים נוספים, כגון כיסוי למקרים של הוצאת דיבה, אובדן מסמכים וכדומה.

לסיכום, ביטוח אחריות מקצועית למהנדסים מהווה את הביטוח הנפוץ ביותר בקרב מהנדסים עצמאיים, היות והוא מבטיח שקט נפשי לאורך זמן.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה