5 טיפים לעצמאי המתחיל

הוצאות מוכרות לעצמאי העובד מהבית

לא מעט אנשים בוחרים לעזוב את עבודתם כשכירים ולפצוח בדרך עצמאית, ולו בשל מגוון היתרונות הטמונים בעבודה מסוג זה. אם גם אתם מתכננים לפתוח עסק עצמאי, מוטב שתקדישו כמה דקות ותקראו את המאמר שלפניכם – משום שאספנו בעבורכם 5 טיפים חשובים.

  1. הוצאות מוכרות

הוצאה מוכרת היא הוצאה המוכרת לרשויות, ולו כי היא משמשת את העסק, ועליה ניתן להזדכות בסוף שנת המס. הוצאה מוכרת עשויה להיות רכישת כיבוד עבור פגישות, דלק עבור נסיעות וכל הוצאה של בעל העסק שמטרתה לקדם את העסק. כמו כן, הוצאות מוכרות לעצמאי העובד מהבית עשויות להיות תשלום יחסי של הארנונה ותשלום יחסי של שכר הדירה.

  1. היו מסודרים ונהלו את החשבונות כראוי

אחד הדברים החשובים ביותר בניהול עסק עצמאי הוא ניהול החשבונות שלכם ומעקב אחר ההוצאות וההכנסות. אי סדר עלול להוביל לקשיים בהנפקת דוחות עבור הרשויות ובמעקב אחר הצלחת העסק והרווחים. התנהלות נכונה תסייע לכם להבין בדיוק כמה מרוויח העסק, ואף תוכלו לנתח את ההוצאות שלכם, ולו כדי לחסוך בעלויות בעתיד.

  1. עבדו כחוק

נכון, זה באמת מאוד מתסכל כשצריך לחלוק את רווחי העסק עם המדינה, אבל זהו החוק בישראל ועליכם להצהיר על כל הרווחים שלכם באופן חוקי. הנפיקו קבלות עבור כל תשלום שמתקבל, ולו המינורי ביותר.

  1. עשו הפרדה בין העבודה לבין החיים האישיים

אחד הקשיים של העובד העצמאי טמון בהיעדר הגבול בין שעות העבודה לבין החיים האישיים. לפיכך, חשוב לדאוג להפריד בין העבודה לבין הזמן הפנוי, ולמצוא דרך לשלב בין השניים. למשל, מי שעובד מהבית, יוכל לארגן לעצמו פינת עבודה מסודרת, ולהימנע מעבודה מהמיטה או מהספה.

  1. בנו תוכנית עסקית

בין אם מדובר בעסק גדול, ובין אם זהו עסק קטן – לתוכנית עסקית יש חשיבות ניכרת, ולו כי היא מאפשרת לתכנן את השנה הקרובה ולנהל את העסק באופן המיטבי, תוך הגדרת יעדים ומטרות.

 

שנסכם?

ניהול עסק עצמאי זה לא תמיד פשוט, אך עם זאת הוא טומן בחובו יתרונות רבים. זיכרו כי התנהלות נכונה עשויה להוביל אתכם להצלחה.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה