איך מתבצע הליך הסגרה?

יועץ משכנתא פרטי

היום יותר מתמיד אנחנו ניצבים מול הבעיה הקיימת של אזרח ישראלי הכלוא במדינה זרה מבלי האפשרות להליך הסגרה. זה רק מגביר את הרצון שלנו יותר להסביר על הליך ההסגרה, כיצד הוא מבוצע ומי למעשה יכול לשלוף את הקלף הזה.

 

מעניין אתכם לדעת כיצד מתבצע הליך הסגרה? נתקלתם במצב בו אתם צריכים לדעת מה הליך ההסגרה אומר? המשיכו לקרוא, נעשה לכם סדר בעניינים:

הליך הסגרה מתחיל את מסעו כאשר אדם, אזרח ישראל, נעצר במדינה זרה אשר יש לה הסכם הסגרה עם ישראל. לאחר מעצרו, זכותו הבסיסית היא לדרוש ייצוג משפטי, זאת כדי להתחיל בהליך ההסגרה כחוק. 

הליכי הסגרה רלוונטיים בהתאם לחומרת העבירה, כאשר הענישה על העבירה זהה בשתי המדינות וכמובן, כאשר במדינה המסגירה לא קיים עונש מוות או כשהיא מורידה את הנושא הזה מהפרק. כיוון שהמשפט עצמו מבוצע במדינה זרה, יהיה על האדם העצור להמציא עורך דין מקומי ולכן רצוי להיוועץ בעורך דין פלילים ישראלי.

דוגמא להסכם הסגרה מהזמן האחרון הוא הליך ההסגרה של ההאקר הרוסי, אלכסיי בורוקוב, לארצות הברית. לישראל לא הייתה ברירה אלא להסגיר את ההאקר לידי ארצות הברית זאת בעקבות הסכם ההסגרה הקיים בין השתיים. מנגד, לישראל אין הסכם הסגרה עם רוסיה.

יתרון משמעותי בהליך הסגרה הוא העובדה שהמשפט אמנם יבוצע במדינה זרה, אך העונש יבוצע בארץ ישראל. כך, אם נגזר על אותו אדם עצור שנות מאסר בפועל, הוא יוכל לעשות אותן פה בארץ, אלא אם כן הגיש בקשה בכדי לעשות את שנות המאסר במדינה הזרה בה נשפט.

כמו כן, ישנם מקרים בהם קיימים הליכה הסגרה בין מדינות לישראל אשר אין ביניהן הסכמי הסגרה. כאשר הסכמי ההסגרה הבינלאומיים נכנסים לפועל, אין כל קשר להסכמים מדיניים. נוסיף ונאמר רק שאתם צריכים להיות פושעי מלחמה, פושעים נגד האנושות, סוחרים בבני אדם או שודדי ים. הסבירות היא נמוכה, נכון, אך קיימת.

לסיכום,

מעצר במדינה זרה אינו אומר מאסר במדינה זרה. אם נתקלתם במקרה כזה, דעו שיש מה לעשות, יש לאן לפנות ויש, לרוב, הסכמי הסגרה עם שלל מדינות.
מוזמנים לפנות אל שוש חיון עורכת דין פלילית בנושא, ותקבלו ייעוץ מקצועי מלא!

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה