ד"ר קובי שגיא – מה עושים מבוגרים שעדיין מרטיבים בלילה?

עדיין מרטיבים בלילה

סובלים. כן, הרטבת לילה זה סבל לכל דבר ועניין. המצוקה הזו בה אדם מוצא את עצמו כאשר הוא אינו מצליח לתפוס שליטה על גופו ועל עצמו, והוא אינו מסוגל לשמור על סוגרים מתוך שינה. כן, אין ספק שמדובר על קושי מהותי שאמנם מגיע לידי ביטוי בלילה. אבל התוצאות של התופעה הזו משפיעות על היום כולו. ואין צורך להסביר אפילו למה. זה הביטחון העצי שנפגע, זו ההרגשה הכללית, ובכלל – תחושת הכישלון שמלווה את האדם לכל מקום.

ד"ר טל שגיא: אז מה אפשר לעשות?

כאשר מבוגר מרטיב בלילה צריך לבדוק מהי הסיבה שעומדת מאחורי ההרטבה הזו מסביר ד"ר טל שגיא. האם מדובר על בעיה נפשית או פסיכולוגית שמביאה אותו לכדי חוסר שליטה? האם הבן אדם נמצא במצוקה רגשית משמעותית כלשהי? אפשרות נוספת היא לבדוק פיסית את מערכת השרירים שלו. האם השרירים שלו רפויים? האם עבר טראומה כלשהי? במידה ומאבחנים את הגורם של ההרטבה, ניתן למקד טוב יותר את הדרך לטפל בעניין.

התעמלות ייעודית וטיפול ממוקד מטרה

במידה ומדובר על בעיה פיסית מסביר ד"ר קובי שגיא של שרירים רפויים, יתכן ויומלץ לאדם לפנות לפיזיותרפיה ייעודית שנועדה לחזק את השרירים באזור המועד. כמו כן במידה ומדובר על בעיה עם רקע נפשי הוא יופנה לטיפול מתאים. כי כל עוד ההרטבה הינה בעיה משנית, יש לטפל בבעיה הראשונית, הבעיה המשנית תיפתר באופן אוטומטי לאחר הטיפול.

מוצרי ספיגה

במידה ומדובר על מצב חמור של הרטבות לילה וחוסר שליטה, וכל הטיפולים ובדיקות לא הצליחו להביא פתרון גם הטיפול של ד"ר טל שגיא, יתכן ויומלץ למבוגר להיעזר עם מוצרי ספיגה מתאימים. חשוב להכיר את התחום ולדעת שיש כיום מבחר רחב של מוצרי ספיגה למבוגרים. מוצרים אלו יוכלו לענות על הצורך, ולאפשר למבוגר ליהנות מלילות יבשים הודות למוצרים שיספגו את השתן. כי אם מדובר על מצב של חוסר שליטה קיצוני, אין סיבה שהלילות יהיו רטובים ובלתי נעימים. אמנם מוצר ספיגה הוא לא הפתרון המושלם, אלא מענה לשליטה על הנזקים של התופעה, אבל ניתן לומר כי אם אין פתרון אחר באופק, זה יכול להיות מתאים.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה