מיסוי בעסקים – מהם סוגי המיסים ודרכי התנהלות מול הגופים השונים

מיסוי בעסקים

להיות בעל עסק עצמאי פירושו להיות אחראי על מספר רב מאוד של אספקטים הקשורים לתחומים שונים בניהול העסק, החל מההיבט הפיננסי של הנהלת החשבונות, דרך התנהלות מול ספקים בהקשר של שחורה וציוד ועד לניהול צוות עובדים. נושא המיסוי בעסקים הוא אחד הנושאים החשובים והמורכבים אשר בעל עסק נדרש להתמודד עימם, וגם אם לרוב נעזרים בשרותי הנהלת חשבונות לצורך העניין, עדיין נדרשת איזו שהיא רמה בסיסית של הבנה בנושא.

מהם סוגי המיסים וההוצאות שיש לשלם?

בכל הנוגע למיסוי והוצאות שוטפות של עסק, לרוב נדרש להתנהל אל מול שלושה מוסדות עיקריים, כאשר מדובר אך ורק על מיסים ישירים אשר נובעים מן הרווח של העסק, ואין הכוונה למיסים כגון ארנונה, רישוי, רכב וכולי. שלושת הגופים העיקריים האלו הם ביטוח לאומי, מס הכנסה, מע"מ ובנוסף סוגי הוצאות שונות.

דרכי ההתנהלות מול הגופים השונים ושיטות התשלום:

  • מס הכנסה וביטוח לאומי: גופים שגובים מס אשר נגזר מן ההפרש בין סך כל ההוצאות לסך ההכנסות. לא מתבצעת הפרדה בין הוצאות החייבות במע"מ לבין אלו שאינן. העיקרון החשוב הוא שהוצאות אלו יהיו מוכרות. מס הכנסה וביטוח בריאות משלמים מדי חודש ובמעמד סגירת שנת כספים מתחשבנים עם רשויות המס על היתרה, כאשר יכולה להיות יתרה שלילית או חיובית אל מול מס ההכנסה והביטוח הלאומי.

למס הכנסה אין תקרה וככל שהעסק מרוויח יותר כך הוא ישלם מס גבוה, כאשר לביטוח לאומי ישנה תקרה וישנו סכום מקסימלי שאם תעברו אותו – לא תשלמו יותר.

 

  • מע"מ: העסק בעצם משלם מס המוטל על ההפרש בין המע"מ ששולם למע"מ שקיבל, כאשר העסק בעצם משמש כלי להעברת מע"מ אל המדינה. עסקים רבים טועים ומחשבים את חלקו של המע"מ כחלק מן ההכנסות שלהם, ומתייחסים אליו כהכנסה לכל דבר ועניין. וכאשר צריך לשלם מע"מ למדינה, נוצרת עבורם בעיה.

אין ספק כי על מנת להתנהל בצורה חכמה ונכונה אל מול רשויות המיסים השונות , יש צורך בהרבה מעבר להבנה בסיסית זו, ומומלץ מאוד להיעזר בשרותיו של איש מקצוע בתחום הנהלת החשבונות.

מעוניינים במידע נוסף? היכנסו לאתר של רמי ברכה.

טלפון: 08-9929982
פקס 077-2072040
רח' הקוממיות 22 קרית גת

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה