עששת אצל ילדים – איך להימנע

עששת אצל ילדים

אנשים רבים נוטים לחשוב כי אין חובה מיוחדת לשמור על בריאות השיניים של הילדים שלהם, היות ומדובר על שיני חלב אשר בכל מקרה אמורות להתחלף. אך למעשה, כדאי לדעת כי אי הקפדה על בריאות שיניי החלב, עלולה לפגוע באופן קשה על ההתפתחות של השיניים הקבועות. למשל, אי הקפדה על צחצוח קבוע ואיכותי, עלולה לגרום להופעת העששת. העששת גורמת עם הזמן לחורים בשיניים ולמחלות חניכיים, דבר שגורם לכאבים איומים עבור הילד. מעבר לכאב, יש להבין כי מדובר על זיהום אשר עלול להשפיע לטווח הארוך, גם על השיניים הקבועות. עששת אצל ילדים נקראת גם עששת הנקה או עששת הבקבוק, זוהי מחלה נפוצה אצל ילדים רבים, לכן חשוב להקפיד על הרגלי צחצוח ושמירה על בריאות הפה כבר מגיל ינקות. עששת עלולה להתפתח כבר על השן הראשונה של הילד, כך שאין גיל מוקדם מידי לצחצוח שיניים .

מה חשוב לדעת לגבי עששת אצל ילדים?

עששת עלולה להתפתח אצל ילדים ותינוקות בעקבות אי מודעות של האימהות להיגיינת הפה שלהן. אימהות שאינן מקפידות על תזונה בריאה או על הרגלי צחצוח שיניים קבועים, עלולות להעביר לילד שלהן את חיידקי העששת דרך הרוק שלהן. לכן חשוב לא לקחת את המוצץ של התינוק לפה, להימנע מנשיקות על הפה של התינוק וכמובן לא לאכול או לשתות מהכלים של הילד. מעבר לכך, יש להבין כי שתיה ממותקת גורמת עם הזמן להיווצרות העששת, לכן חשוב להימנע מלתת לילד בקבוק לפני שמשכיבים אותו לישון או מאפשרים לילד לשתות מיץ במשך כל היום או הלילה. מומלץ לתת לילד לשתות שתיה ממותקת רק בזמן הארוחה, ולהימנע מלספק להם בקבוק או כוס עם שתיה מתוקה במשך שאר היום. מעבר לכך, חשוב להגיע לרופאת שיניים ד"ר ענת בניאל לצורך בדיקות תקופתיות, היות ורק בצורה כזו ניתן יהיה לעקוב אחר מצב השיניים של הילד. במידה והתגלתה עששת, יש צורך בטיפול מידי כדי למנוע את התפשטות הריקבון של השיניים.

לסיכום, עששת אצל ילדים היא מחלה נפוצה, אך בעזרת הקפדה על מספר כללי היגיינה בסיסיים ניתן למנוע לחלוטין את הופעתה.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה