מסחר בשוק ההון – מה אנחנו צריכים בשביל זה?

מסחר בשוק ההון

אם היינו צריכים לבחון את היחס לשוק ההון בקרב הציבור, סביר להניח שהוא היה מתחלק לשניים. קבוצה אחת היתה בעד מסחר בשוק ההון. היה מדובר בקבוצה של אנשים שהיו מסבירים לנו כמה זה פשוט וכמה זה קל. לעומתם, בקבוצה השנייה היו סביר להניח אנשים, שעבורם שוק ההון היה משול לשפה זרה לגמרי, הם היו מתקשים להבין מה הולך שם ולמה טוב לסחור בו.

האמת היא, שעד שנות השמונים בערך, מרבית האנשים היו שייכים לקבוצה השנייה. עד אז, הרעיון של מסחר בשווקים, היה מיועד אך ורק לסוחרים מקצועיים, ברוקרים, מנהלי השקעות וכדומה. הציבור הרחב כמעט ולא היה נוכח בשוק ההון. מאז חלו שינויים, תמורות רבות בתחום, יותר ויותר אנשים פרטיים החלו להיכנס בצורות שונות, עד שהיום הרעיון של מסחר בשוק זה הוא מאוד פופולארי, ולא מעט אנשים עושים את זה גם באופן עצמאי דרך המחשב הביתי.

מסחר בשוק ההון הוא הרבה יותר ממסחר רגיל. לא מדובר פה רק בשוק של תן וקח, לא מדובר בשוק של היצע וביקוש בלבד. למרות שהוא מבוסס על תפיסות שכאלה, באופן טבעי, שכן על כך מבוססת כל הכלכלה המודרנית למעשה.

מי שמבין בתחום של מסחר בשוק ההון יודע, בשביל להיות סוחר טוב, צריך להכיר היטב את השווקים, צריך להכיר היטב את השחקנים, ולא פחות חשוב, צריך להבין את המערכת הגיאו-פוליטית בתוכה מתנהל השוק. אומנם, בניגוד לעבר, נניח לפני עשרים-שלושים שנה, בלא מעט מדינות אין השפעה מיידית על השוק עקב אירועים כאלה ואחרים (בעבר כל מלחמה היתה יכולה להפיל או להרים את השוק), אך עדיין בשביל להיות סוחר טוב, צריך לדעת מה קורה מסביב ולא רק בתחום המסחר.

כיצד סוחרים בצורה נכונה

בשביל להיות סוחר טוב, בשביל להרוויח במסגרת מסחר בשוק ההון, יש לקיים כמה כללים בסיסיים. לא מדובר בכללים כתובים, לא בחוקים, אך מדובר בכללים שרצוי מאוד לעבוד על פיהם.

הכלל הראשון הוא, לא להשקיע מעבר ליכולת שלנו. אין היגיון להשקיע כסף שאין לנו. זה מתכון בטוח להפסדים ומתכון בטוח לקריסה כלכלית. אנחנו צריכים לסחור אך ורק בתחום של מה שיש לנו, ורצוי לא על כל הכסף שעומד לרשותנו. כך אנחנו תמיד נמנע ממצב של מינוס.

הכלל השני, לא להמר, לא להיות פזיז. לסחור אך ורק בדברים שאנחנו מבינים בהם ובשיקול דעת. אם הפסדנו, זו לא סיבה למהר ולסחור שוב.

הכלל השלישי, רצוי ללמוד היטב בה אנחנו הולכים לסחור, כיצד אנחנו רוצים לסחור, עם מי ובאילו תנאים. כמו שאמרנו, סוחר טוב יודע את תנאי המשחק ואת תנאי המגרש, הוא לא יכול לסחור מבלי לדעת על מה ולמה.

הכלל הרביעי, רצוי ליהנות מזה ולא להיות בלחץ וחרדה, זה מתכון בטוח להשקעות לא נכונות.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה