איך משפיעות טכנולוגיות בינה עסקית על חברות גדולות וקטנות?

טכנולוגיות בינה עסקית

בעידן המתקדם של היום חברות רבות מתקשות לממש את הפוטנציאל הצמיחה שלהן, כלומר אין להן מספק כלים ומשאבים לייצר רווחיות לשיפור של תהליכים בארגון, שהרי הכל מתחיל בחישוב נכון של ממדים לצד דוחות מפורטים של מאגר הלקוחות כדי לסייע להם לקחת החלטות חשובות ביום יום. הפתרון לכך טמון בתחום החדשני המתפתח אשר זוכה להצלחה מסחררת בעולם והוא – בינה עסקית. שימוש בטכנולוגיות בינה עסקית מאפשר לארגונים וחברות לרכז את כל המידע של העסק במקום אחד. למערכת זאת מוזרם מידע רב ממערכות פנימיות וחיצוניות של הארגון כדוגמת מערכת CRM, מערכת HR , רשתות חברתיות, אתר החברה וכו'.

בכל אחד ממערכות אלו יש לא מעט מידע המוזרם מידי יום, אם זה ברישום של לקוחו לניוזלטר של החברה, רכישה של מוצרים באתרי מכירה און ליין, הרשמה לאתר, כניסות לאתר, תשלומים שונים המתבצעים און ליין וכו'. מטרת התהליך של בינה עסקית לאפשר להוסיף גם לחברות קטנות ובינוניות עוד כלי טכנולוגיה נהדר שיסייע להן להכיר את כל המידע במקום אחד ולנתח אותו בצורה יעילה כדי להגדיל את רווחיות החברה, לשפר תהליכים עסקיים, לקבל מידע על פלח מסוים של לקוחות, לראות אלו מוצרים נמכרים יותר או פחות ועוד.

מערכת בינה עסקית מכילה שני גורמים עיקריים

  1. אפשרות אפיון של המצב הקיים בארגון – אופציה זאת מאפשרת למנהלים לדעת מה קיים כיום בחברה, אלו מהלכים כדאי ליישם כדי להגיע לרווחיות והובלה של התהליך בצורה נכונה.
  2. מימוש הטכנולוגי של הכלי – הבינה העסקית קלה לשימוש, אולם יש להבין קודם מהם הצרכים של העסק ומה בדיוק רוצים לשפר כדי להגיע לתוצאות טובות יותר. לאחר אפיון והבנת התמונה הכוללת, ניתן להתחיל לשפר באמצעות הכלים של הבינה העסקית.

איך בוחרים נכון חברה המספקת בינה עסקית?

על מנת להתאים בקפידה את מערכת הבינה העסקית לחברות קטנות ובינוניות, על החברה המספקת את השירות להכיר היטב את הארגון, ללמוד את המונחים העסקיים שלו, את סוג המידע הקיים והנחוץ לארגון, את נקודת המפתח, חשיבות עולמות התוכן, ניתוח שיווקי ופרסומי ועוד. בשל המורכבות של התאמת המערכת לסוג העסק, חשוב לבצע סקר שוק מעמיק כדי לבחון את האופציות ובכך להתאים את המערכת על פי אופי העסק, מה שיאפשר לחברות אלה להפיק את המרב מהמערכת ואכן לשפר עם הזמן את רווחיות והתנהלות העסקית של הארגון.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה