הפער בין פרסום מודעה איכותית על משרה לבין פרסום מודעה לא איכותית, יכול להוביל לבזבוז זמן מחד ומאידך לאפס פניות עבור המודעה. אומנם יש כן פער עצום בין השניים, אך התוצאה יכולה להיות דומה, בשני המקרים אנחנו לא נמצא את העובד שמתאים לנו.
פרסום מודעה איכותית על משרה מסוימת, לא שונה באופן מהותי מפרסום מודעה איכותית על מכירת דירה או רכב. המטרה שלנו היא אחת, שיפנו אלינו אנשים שיכולים להתאים ויש להם מה להציע להם, ומה שאנחנו מציעים להם, מתאים להם. כלומר, אנחנו צריכים לצאת מתוך נקודת הנחה שאנחנו מוכרים מוצר ואנחנו מחפשים לו קונה.
אז איך כותבים ומפרסמים מודעה בצורה מדויקת ונכונה? יש לכך כמה כללים, וחשוב להקפיד על כך שהמודעה תיכתב בצורה נכונה (כמובן שהיא צריכה להיות רהוטה וברורה), וכן על כך שהיא תתפרסם במקום הנכון, הן בשביל שהיא תזכה לחשיפה, והן בשביל שהחשיפה תהיה ממוקדת, כך שהיא תתאים למי שקורא אותה.
הנה כמה טיפים לכתיבת מודעת דרושים בצורה נכונה:
ראשית, יש להסביר מה בדיוק דרישות העבודה. לא צריכים לפרט לרמת רזולוציה מאוד נמוכה, אבל כן צריך שיהיה ברור מה זה התפקיד, מה הוא דורש ומה אתם מחפשים.
שנית, צריך לקבוע בצורה בוררה מה הדרישות שלכם, זה נכון בכל הקשור לניסיון, כישורים, השכלה, גיל וכדומה.
שלישית, המודעה צריכה להיות תמציתית, ברורה, רהוטה, רצוי מאוד שהיא תפנה לשני המינים, אם זה לא ניתן, אז יש לציין שהמודעה מיועדת לשני המינים.
ארבע, רצוי שהפניות אליכם יהיו דרך המייל ולא בטלפון, על מנת שלא תצטרכו לבזבז את כל היום שלכם על שיחות טלפון.
כאמור, יש לשים לב לא רק לכתיבת המודעה אלא גם למקום בו מפרסמים אותה. לכן יש להקפיד, שהפרסום יתבצע במקום בו היא תזכה לחשיפה מתאימה. למשל, קבוצות פייסבוק שמתאימות לקהל היעד שאתם מחפשים, לוחות דרושים מתאימים, רשתות חברתיות מקצועיות וכן, באתר שלכם ובכל פרסום אחר שהעסק מוציא עבור הקהל הרחב.