צילום הופעות חיות זה מקצוע

צילום וידאו

צילום הופעות חיות זה מקצוע לכל דבר ועניין, לכן חשוב לעבוד אך ורק עם צלמים מקצועיים. אומנם נכון שהיום כל אחד יכול להחזיק מצלמה ביד, לצלם את ההופעה ולקרוא לעצמו צלם, אך ישנו הבדל עצום בין חובבן לבין איש מקצוע רציני. בעוד שחובבן יכול לצלם את ההופעה בעזרת הסמארטפון שלו, צלם מקצועי יקפיד לבצע את עבודתו בצורה המקצועית ביותר, ולכן ישתמש במצלמה איכותית ורצינית יותר. ישנו הבדל עצום באיכות הצילום של מצלמת פלאפון, לבין איכות הצילום של מצלמה מקצועית שנועדה בדיוק עבור המטרה הזאת. מעבר לכך, חשוב לזכור כי מדובר על תחום צילום מאתגר במיוחד, היות ולא ניתן לבקש מהזמר או השחקן לעמוד במקום בפוזיציה מחמיאה, אלא יש צורך להשתמש בכישורי הצילום על מנת לתפוס זוויות מחמיאות ולייצר צילומים מעניינים ומקוריים. לעומת צילומים מבוימים, כאשר מדובר על צילום של הופעות חיות, לצלם אין שום שליטה על התאורה או על שום פרמטר אחר של הצילום.

צילום הופעות חיות זה מקצוע  – מספר נקודות למחשבה

חשוב להבין כי צילום של הופעות חיות הינו משימה מאתגרת ולא פשוטה לביצוע. התאורה משתנה ללא הפסקה, אנשים נדחפים לכם לתוך הפריים ולא ניתן לגשת ולצלם מכל זווית רצויה. לכן חשוב לעבוד עם צלם מקצועי ומיומן, בעל שנים של וותק וניסיון בתחום. צלם ברמה הגבוהה ביותר, ידע כיצד להתמודד עם כל הקשיים והאתגרים השונים שמופיעים בדרך, ובסופו של יום לספק צילומים ברמה המקצועית ביותר. חשוב כמובן לבחור לעבוד עם צלם בעל גישה ואהבה למוסיקה, היות והצלם אמור להיכנס לאווירה של ההופעה על מנת לתפוס את התמונות היפות והמשמעותיות ביותר. מעבר לכך, צריכה להיות כימיה טובה בין הצלם לבין הזמר והמוסיקה שלו.

חשוב שהצלם ידע מראש את מטרת הצילומים, על מנת להתאים את סגנון הצילום הרצוי. אם מדובר על הפקה של קליפ חדש, או לחילופין יצירת סרטון המכיל מספר קטעים שונים – לכל מטרת צילום ישנו סגנון צילום מתאים. צלם מקצועי ידאג לצלם את ההופעה בשתי מצלמות לפחות, על מנת ליצור גיוון רב יותר לצורך העריכה.

 

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה