תלושי שכר

תלושי שכר

תלושי שכר הם דבר חשוב ומהותי מאוד בכל מקום עבודה. על פי חוק, מעסיק מחויב לתת תלוש שכר לכל עובד אשר עובד במקום העבודה אשר הם עומדים בראשו. תלוש שכר הוא מסמך חשוב ומשמעותי מאוד הרלוונטי לצורך בירורים שונים בין המעסיק לבין העובד. באמצעות התלוש, העובד יודע האם המעסיק שילם לו בהתאם להיקף עבודתי, בהתאם לגובה השכר אשר נקבע מראש ובהתאם לכל שאר הזכויות אשר מגיעות לו. את תלוש השכר יש להעניק לעובד מקסימום 9 ימים לאחר היום שבו הוא מקבל את המשכורת החודשית שלו.

מה מכילים תלושי שכר

כאמור, תלוש שכר הוא מסמך חשוב ודומיננטי מאוד הן עבור בירור של העובד אל מול המעסיק שלו והן לצורך מימוש זכויות בעת הצורך מהמוסד לביטוח הלאומי. כך למשל תלוש שכר נחוץ מאוד לצורך מימוש זכויות בתאונת עבודה, לידה, דמי עבודה ועוד. תלוש השכר צריך לכלול את הפרטים הבאים: ותק העובד, מידע חיוני לעובד הכולל בו את הותק המצטבר של העובד ותאריך תחילת העסקה, פירוט העבודה שבגינה משולם השכר לאותו האדם, מספר ימי המחלה והחופשה אשר נוצלו באותו היום. כמו כן בתלוש מצוין פירוט של דמי ההבראה ששולמו לאדם במידה ואכן שולמו באותו החודש, דמי חופשה ועוד. התלוש יכיל גם  תשלום נוסף ששולם לאדם באותו החודש כגון: נסיעות או כל דבר אחר. מדובר במסמך המכיל את כל הפרטים האישיים של האדם, הפרטים הנוגעים לעבודתו של האדם במקום עבודה ועוד.

חובתו של המעסיק בנוגע לתלושי שכר

כאשר מדובר בתלושי שכר, הרי שחלה חובה על המעסיק להנפיק אותם מדי חודש בחודשו באופן קבוע לכל עובד. מעסיק אשר לא נותן תלוש שכר לעובדיו בגין העבודה בכל חודש או מעסיק אשר מעניק תלוש שכר אשר לא כולל את כל הפרטים הנדרשים בתלוש זו או כולל פרטים לא נכונים, הוא מעסיק אשר ניתן לתבוע אותו. מדובר בהפרה של דיני עבודה וכל מעסיק אשר עובר חוק זה חייב לעמוד לבירור. כל עובד חייב  לוודא שהמעסיק שלו מעניק לו מדי חודש בחודשו בזמן הנכון, תלוש שכר אשר מכיל בו את כל מה שחשוב שהוא יכיל.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה