האם קיימת תקופת התיישנות בתחום של רשלנות רפואית?

עורך דין פלילי ברמת גן -

רשלנות רפואית היא מצב בו נגרם למטופל נזק עקב סטייה שנגרמה בטיפול על ידי צוות רפואי. רשלנות היא סטייה ברמת הזהירות הסבירה של מתן שירותים רפואיים וגרימת נזק למטופל שלא היה נגרם אילו לא הייתה מתרחשת. הרשלנות יכולה להיגרם על ידי כל גורם הנחשב כמוסמך לתת טיפול בין אם מדובר ברופא, מנתח, אחות, רוחק, טכנאי רנטגן, צוות מד"א וכל מי שמוכשר להעניק טיפול רפואי.

לצערנו רבות תביעות רשלנות רפואית המוגשות מידי חודש לבית המשפט, וזאת משום שבכל יום ישנם מטופלים שניזוקים על ידי צוותים רפואיים וסובלים מתוצאות הרות גורל בנוגע לבריאותם. אבל מה שנוגע לחוק ההתיישנות באם התחום הרשלנות הרפואית קיימת חוק כזה? ואם כן מתי צריך להגיש תביעת רשלנות רפואית? התשובות בהמשך.

חוק ההתיישנות לגבי רשלנות רפואית – 7 שנים

בכל הנוגע לזמן המרבי להגשת תביעת רשלנות רפואית, חשוב לדעת כי הזמן המרבי להגשת תביעה שכזאת הינו 7 שנים. זמן זה נוגע של מקרים שונים בין אם מדובר ברשלנות רפואית בלידה או רשלנית רפואית הנוגע לנזק בטיפול אצל רופא שיניים.

חוק ההתיישנות לגבי רשלנות רפואית – 10 שנים

בכל הנוגע לרשלנות רפואית, ישנם מקרים בהם חוק ההתיישנות גמיש יותר וזאת משום שמדובר ברפואה ובגוף האדם בהם התובע לא תמיד יכול לאמוד את הזמן בו הוא גילה שמצבו הפיזי הורע עקב ברשלנות הרפואית לדוגמא: ישנם מצבים בהם נעשה אבחון לקוי בחולה, כמו למשל באבחון של גידול סרטני, או מחלה אחרת, בה לא אובחן החולה כראוי, אז חוק ההתיישנות הינו 10 שנים. במקרים מסוג זה תקופת ההתיישנות תחול עשר שנים מהולדת העילה לתביעה.

אז מה קורה אם מגלים התרשלות רפואית באיחור?

חשוב לדעת כי בכל הנוגע לרשלנות רפואית חוק ההתיישנות הינו שונה. החוק משתנה ממקרה למקרה ותלוי במחלה ובנזק. חוק ההתיישנות תלוי למשל בגילוי מקרה המחלה ובגילוי הנזק שנגרם למטופל, אז 7 שנות ההתיישנות מתחילות מגילוי המקרה הרשלני, ומגילוי המחלה ולא מהרגע שבו החלה המחלה על פי ההערכה של הצוות הרפואי.

אז מתי כדאי לפנות לעורך דין המתמחה ברשלנות רפואית?

אל עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית חשוב ללכת מיד כאשר אתם מרגישים כי הייתם קרבן לרשלנות רפואית. מוטב להביא עמכם את כלל המסמכים והראיות הרלוונטיות ולא להמתין. גם עורכי הדין המתמחים בתחום ממליצים לא להמתין עם התביעה ולהגיע להתייעץ. בנוסף אם חסרים לכם מסמכים, חשוב לא להתעכב – את כל המסמכים ניתן להשיג מבית החולים בו טופלתם בהמשך.

 

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה