ייעוץ פנסיוני

יועץ פנסיוני

מתקרבים לגיל הפנסיה וצריכים לקבל מידע על כל התכניות הפנסיוניות שיש לכם? עוד מעט יוצאים לפרישה ולא רוצים לאבד אף זכות? במקרה זה מומלץ לפנות לייעוץ פנסיוני מקצועי. אז נכון, תמיד תוכלו לקבל מידע מחבר הביטוח או מיועץ ההשקעות, אך הם לא המומחים הבלעדיים בתחם. מי שבאמת יוכל לעזור ולהעניק ייעוץ פנסיוני הוא היועץ המומחה בכך.

מה צריך לדעת יועץ פנסיוני

כדי להיות יועץ פנסיוני יש צורך לעבור הכשרה מיוחדת, ולעבוד לפני כן בעבודות כמו סוכן ביטוח או יועץ השקעות. היועץ הפנסיוני יקבל את התעודה שלו והרישיון לעסוק בייעוץ רק לאחר שיסיים בהצלחה את המבחן המיועד לכך. בנוסף למקצועיות שעליו להפגין, על היועץ להיות שקוף כלפי הלקוח שלו, לתת לו רק את המידע הרלוונטי ולהנחות אותו דרך כל הניירת והביורוקרטיה לקבלת התוצאה הטובה ביותר.

למי מתאים ייעוץ פנסיוני?

על אף שהפנסיה מעוררת בנו אסוציאציה של אנשים העומדים לפני פרישה, הייעוץ הפנסיוני מתאים למעשה לכל שכבות הגילאים הבוגרות שיש להן עבודה ולפחות תכנית אחת לקרן פנסיונית. למשל, לעובד עד גיל 35 יכול היועץ להציע תכניות חיסכון שונות ולהכין אותו לקראת הפרשות כספים בשנים הבאות. במקרה זה נדרשת מצד היועץ ראייה נרחבת לקראת העתיד, כדי שיוכל לאמוד את ערך התוכנית שהוא מציע לעובד הצעיר ולקבוע אם היא תשתלם גם בטווח הארוך כאשר הוא ייצא לפנסיה.

ייעוץ בגילאים מבוגרים יותר

עד גיל 55 מסייע הליך של ייעוץ פנסיוני למצוא טעויות בתכניות החיסכון לפנסיה, זאת בהתאם לתכניות המשתנות, וכן להתאים תכנית אחרת במידת הצורך. בין הגילאים 55 ל-67 מדובר בייעוץ אינטנסיבי יותר, כאשר היועץ הפנסיוני מכין את המבוטח לקראת הפרישה ההולכת וקרבה. העבודה תכלול הכנת הנכסים והחסכונות לקראת פרישה, ביצוע שיפורים עבור תיק הפנסיה והתאמת קצבת הזקנה לצורכי הלקוח.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה