אילו פיצויי פיטורין התפטרות מגיעים לכם על פי חוק?

זכויות עובדים

עובדים רבים אינם מכירים את המגיע להם בתוקף פיצויי פיטורין והתפטרות ולכן אינם דורשים את המגיע להם מהמעסיקים. יש לדעת כי יש סיבות שונות שמצדיקות תביעת פיצויים על פיטורים או התפטרות ועליכם לדעת מהן כדי לדרוש את זכויותיכם.

למי מגיעים פיצויי פיטורין?

כל עובד שעבד שנה ברציפות או יותר והעסקתו הסתיימה בגלל פיטוריו או בגלל נסיבות מיוחדות של התפטרות, זכאי לפיצויי פיטורין. השנה נספרת ברציפות גם אם הייתה באמצע הפסקה בגלל מילואים או אבל או חופשת מחלה או שביתה כלשהי. הפסקת העבודה אינה פוגעת ברצף השנה שלכם ועליכם לחשב אותה לפי זה. חלק מהפיצויים הוא למעשה כספים צבורים לטובתכם שאתם והמעסיק הפרשתם כדי להתכונן בדיוק לכך. קרן הפנסיה שלכם צוברת סכומים שחלקם מיועד לפיצויי פיטורין ולכן חלה על המעסיק חובה להפריש את חלקו בקרן הפנסיה ובפיצויים לצורך כך. מקרים רבים מדי שהתגלו בתקשורת של מקומות מפורסמים שנסגרו בגלל משבר כלכלי או פשיטת רגל חשפו את העובדים לכך שלא הופרשו למענם פיצויי הפיטורין על ידי המעסיק כחוק. כך שבכל מקרה כדאי לכם גם לעקוב במהלך השנים אחר הפרשות והפקדות בקרן הפנסיה שלכם כדי להבטיח את מצבכם במקרה הצורך. הסיבה הנוספת היא שככל שיש לכם יורת כסף בקרן הפנסיה היא צוברת יותר ריבית.

פיצויים נועדו בשבילכם

במקרה של פיטורין עליכם להסתגל לתקופת האבטלה ולחפש עבודה ולכן אתם צריכים את הפיצויים האלה גם כדי לשרוד. זכות זו שמורה לכל עובד במקרים הבאים: מי שמפטרים אותו לפני תום השנה הראשונה כדי להימנע מלשלם לו פיצויי פיטורין והצלחתם להוכיח זאת, עובדים עונתיים שעבדו שנתיים ברציפות בשתי עונות, עובדים שהרצף שלהם הופסק בגלל שירות צבאי, חופשה שנתית, שביתה או השבתה, תאונה או מחלה, ימי אבל מוכרים כחוק, מעביד שנפטר או פשט את הרגל, עובדי תאגיד שפורק, משבר רפואי משפחתי שמחייב אותו להפסיק ולטפל בבן המשפחה, התפטרות תשעה חודשים אחרי הלידה, מעבר מגורים בגלל עבודת בן הזוג, מעבר מהעיר ליישוב חקלאי, אי חידוש חוזה וסירוב עובד לקבל עבודה אחרת, הרעת תנאי ההעסקה, התפטרות לאחר גיל פרישה, התגייסות למשטרה או לשירות בתי הסוהר, התפטרות לצורך כהונה כראש רשות מקומית או סגנו.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה