החשיבות של ביטוח בריאות קולקטיבי

blog-1337564_1280

טובים השניים מן האחד וכפועל יוצא מכך, טובים העשרה מן השניים והמאה על העשרה. היגיון זה עובד שעות נוספות בכל הקשור לביטוחי בריאות כשזהו למעשה הרעיון העומד בבסיס ביטוחי הבריאות הקולקטיביים – התאגדות של מבוטחים רבים הפועלים כגוף אחד לטובת הכלל, כאשר כל אחד ואחד מהמבוטחים מפיק תועלת אישית מההתאגדות המשותפת.

אם אתם עובדים במקום עבודה מסודר, ישנו סיכוי לא רע שהציעו לכם להצטרף לביטוח הבריאות הקולקטיבי ואין זה מן הנמנע שבימים אלה אתם נמצאים בלבטים בנוגע לאפשרות המסקרנת הזו. אם אכן כך הם פני הדברים, הרשו לנו לבשר לכם שהגעתם למקום הנכון. במאמר שלפניכם נפרט אודות החשיבות של ביטוח הבריאות הקולקטיבי לעובדים ונרחיב אודות היתרונות של אפשרות זו בהשוואה לביטוח בריאות פרטי.

להצטרף לביטוח ללא חיתום

אדם המעוניין לרכוש פוליסת ביטוח פרטית, מחויב לעבור תהליך הנקרא חיתום רפואי. זהו למעשה ההליך שבו בוחנים את מצבו הרפואי של המבוטח כדי שניתן יהיה לקבוע את התנאים לקבלתו לתכנית הביטוח שהוא מעוניין להצטרף אליה. מטבע הדברים, לא אחת בתום תהליך החיתום מחליטה חברת הביטוח כי מצבו הבריאותי של הנבדק אינו תקין וכי היא פשוט לא מעוניינת לבטח אותו או מאשרת לבטח אותו אבל מחריגה כיסויים רבים מהפוליסה עקב מצבו הבריאותי.

לעומת זאת, כשמדובר בביטוח בריאות קולקטיבי, תהליך ההצטרפות לא תמיד מצריך מעבר של חיתום רפואי, כאשר ככל שיותר עובדים נמצאים במסגרת ביטוח בריאות קולקטיבי, כך הסיכוי שניתן יהיה להצטרף לתכנית ללא חיתום, גבוה יותר. לאור זאת, במקרים רבים מאוד מבוטחים שנדחו על הסף כאשר ביקשו להצטרף לפוליסת ביטוח בריאות פרטית, התקבלו בזרועות פתוחות לתכנית קולקטיבית.

להשיג את המחיר האטרקטיבי ביותר

יתרון משמעותי נוסף העומד לצד הביטוחים הקולקטיביים, בא לידי ביטוי בעלות הנמוכה שלהם. זאת כיוון שלקבוצה גדולה של מבוטחים ישנו כוח מיקוח עוצמתי יותר בהשוואה לכוח המיקוח של אדם פרטי. חשוב להבין כי זהו האינטרס של חברת הביטוח לבטח כמה שיותר מבוטחים במקביל ולכן במקרים רבים ניתן לראות הבדלים משמעותיים ביותר בעלות של שתי פוליסות זהות, פשוט משום שבמקרה של הפוליסה הקולקטיבית, הופעל לחץ רב על חברת הביטוח להוזיל עלויות.

שיעור גבוה של אישורי תביעות

אין צורך להכביר במילים בנוגע להתנהלות של חברות הביטוח הפרטיות מול מבוטחים המגישים תביעות לקבלת פיצויים. מדי שנה אנחנו נחשפים לעוד ועוד סיפורים על מבוטחים שתביעותיהם נדחו על הסף או מבוטחים שעברו שבעה מדורי גיהנום על מנת לקבל את מה שמגיע להם בהתאם לפוליסה. לעומת זאת, במקרה של ביטוח בריאות קולקטיבי, התהליך לקבלת הפיצויים פשוט יותר בצורה משמעותית: למבוטחים בביטוח קולקטיבי יש כתובת שהם יכולים לפנות אליה ולחברת הביטוח יש אינטרס לסיים כל תביעה במהירות האפשרית לשביעות רצונה של הקבוצה.

גמישות מרבית בתנאי הפוליסה

לסיום חשוב לציין כי מאחר והביטוח הקולקטיבי מוגבל בזמן ומתחדש אחת למספר שנים, הרי שלקבוצת המבוטחים עומדת האפשרות לשדרג את הפוליסה בכל פעם מחדש ולהשיג תנאים טובים יותר. זאת כמובן בניגוד לפוליסות הפרטיות, המעניקות כיסוי לכל החיים בתנאים אחידים הנותרים ללא שינוי.    

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה