חתימה דיגיטלית – איך מוסיפים חתימה דיגיטאלית?

חתימה דיגיטלית

חתימה דיגיטלית הפכה פופולרית בשנים האחרונות בעיקר בשל היכולת שלה למנוע דואר זבל, להגן על החותם מפני זיופים, ולהגן עליכם מווירוסים שונים. אז כיצד מוסיפים חתימה דיגיטלית? הכנו לכם מדריך קצר שיהפוך את החייכם לקלים ובטוחים יותר.

חתימה דיגיטלית מגנה עלינו מפני תכתובות מייל שאינן רצויות, ומגנה עלינו מפני זיוף מסמכים החתומים ונשלחים על ידינו. למרות שרוב האנשים מודעים לקיום חתימה מסוג זה, הם עדיין לא ממש משתמשים בה. ולכן כדאי לדעת על השלבים ליצירת חתימה אלקטרונית.

שלב ראשון – הבינו עד כמה זה פשוט

חתימה דיגיטלית הינה אלמנט קל ליישום וניתן לבצע את התהליך לקבלת חתימה מסוג זה פעם אחת בלבד, ולאחר מכן ליהנות משימוש בחתימה בכל זמן. חתימה מסוג זה ניתן להנפיק דרך תוכנה מיוחדת לחתימה אלקטרונית או בשמה השני חתימה דיגיטלית, וניתן תוך מספר דקות כבר לקבל את האישור לחתימה. את התהליך מבצעים דרך האינטרנט, או מול חברות המספקות חתימה דיגיטלית, ולקבל את החתימה דרך תעודת זהות דיגיטלית המופקת לכם במקום.

מהן היתרונות של חתימה דיגיטלית?

חתימה דיגיטלית בראשית מאפשרת שליחת דואר וקבלת דואר בצורה מאובטחת. דואר שאתם שולחים באמצעות חתימה דיגיטלית הינו דואר מאובטח שמאשר את הגעת הדואר ממכם. יצירת חתימה דיגיטלית טובה גם למקרים בהם אתם שולחים דואר אלקטרוני שמטרתו מסחר חוקי. באמצעות החתימה תוכלו לוודא כי הדואר ששלחת נשלח בשמכם בלבד, ואין אפשרות לאדם אחר לשלוח דואר אלקטרוני בשמכם. תעודת זהות דיגיטלית, אותה מנפיקים כדי להוציא חתימה, מצפינה את ההודעות הנשלחות כך שרק האדם שאיליו נשלח הדואר יכול לקבל ולקרוא אותן.

אז מהן השלבים בהוצאת חתימה דיגיטלית?

  • הוצאת תעודת זהות דיגיטלית – תעודה זאת יכול להוציא כל אדם בעל מחשב.
  • הגדרת דואר אלקטרוני – יש להגדיר דואר אלקטרוני בגרסאות שונות חדשות וגם ישנות, וניתן להיעזר בחברה המתמחה בחתימה אלקטרונית על מנת לעשות כן.
  • לאחר שהנפקתם חתימה דיגיטלית תוכלו להתחיל לשלוח דואר ומסמכים עם חתימתכם ללא חשש.

חשוב לדעת!

אם תקבלו איי מייל חתום, תוכלו לשים לב כי אל הדואר מצורף החלק הציבורי של תעודת זהות השולח. את המידע של אנשי קשר תוכלו לשמור בכרטיס איש הקשר, ולנהל שליחת דואר מוצפן לכל איש קשר מוגדר.

 

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה