מאווררים מסתחררים

מאווררים מסחררים

כולנו מכירים את המאווררים (או וינטלטורים כפי שקראנו להם בימים ההם…) הכוללים מנוע וכנפיים המזרימות את האוויר. המאווררים מאז ומעולם נחשבו לפתרון לצינון חללים הנחשב לזול יחסית למזגנים אך למעשה ככל שהיה יותר חם כך שמנו יותר מאווררים והתוצאה לא הייתה מבריקה במיוחד – קיבלנו חללים עם כמות גדולה של מאווררים אשר הפכן למוקד רעש וכך צרכן גדול של חשמל. הדבר בולט במיוחד במחסנים ומבנים תעשייתיים גדולים בהם הגענו למצבים של עשרות מאווררים המסתחררים במהירות גבוהה, מעיפים דפים ומפריעים לעבודה, עושים רעש רב ובסוף החודש מביאים לנו חשבון חשמל יפה.

אז מה עושים ? האם חוזרים למזגנים?

כלל וכלל לא. מזגנים עדיין נחשבים לפתרון יקר מאוד ואפילו אינם מתאימים לחללים תעשייתיים מכיוון שעל מנת לפעול ביעילות הם צריכים לפעול בחללים אטומים ומבודדים, דבר שאינו נדרש ממאווררים. ישנם אנשים אשר רוכשים את המאווררים החדשים המבטיחים ״פעולה שקטה״, האם שבדרך כלל מדובר בהבטחות שווא מכיון שהרעש הוא שילוב של פעולת המנוע וסיבוב הכנפיים כנגד האוויר, מכאן שככל שהמאוורר יהיה מהיר וחזק יותר בסופו של דבר תקבלו יותר רעש ועדיין תצטרכו מאווררים רבים מכיוון שכל אחד מהם מוגבל לשטח מאוד קטן.

הפתרון האמתי נמצא במאווררים ענקיים המשנים את כל  מה שחשבתם עד היום על מאווררים. מאווררי הענק, כשמם כן הם – מאווררים בעלי מוטות כנפיים גדולות במיוחד המתחילות בגודל של 2.4 מטר ומגיעות אפילו לגדלים של 7.3 מטרים! מאווררים אלו נותנים פתרון לחללים גדולים, כפי שאף מאוורר לא נתן עד היום ומסיבה זו ניתן למצוא אותם בכל העולם מותקנים במרכזים מסחריים, אולמות אירועים, מחסנים, מבנים תעשייתיים, מבני חקלאות ואפילו במבני מגורים.

מאווררי ענק מאפשרים לצנן את החלל בצורה יעילה ושקטה מאוד. השימוש במוטות כנפיים ענקיות מאפשר להניע כמויות גדולות של אוויר באמצעות יעילות אנרגטית יוצאת דופן – מאוורר אחד יכול להיות תחליף ל 10 מאווררים ! תנועת המאוורר המסתחרר אינה צריכה להיות מהירה; בתנועה איטית הוא מזרים כמויות גדולות של אוויר ומקרר את החדר, לכן הוא שומר על פעולה שקטה ואינו מעיף לכם דפים באוויר. ברוב המקרים בשל הגודל מדובר במאווררי תקרה אך בהחלט ישנם מאווררים עומדים בקוטר של 2.45 מטרים, לעתים משולבים עם מתקן ערפול.

מאווררי הענק מיוצרים בארה״ב על חברת big ass fans ומיובאים לישראל על ידי חברת אקון טק המעמידה לשירות לקוחותיה את כל השירות הטכני וההנדסי להתקנת מאווררי הענק.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה