השקעה במניות – איך עושים?

השקעה במניות יכולה להיות רווחית אם יודעים לעשות את זה נכון, אבל יש הרבה גורמים שצריך לקחת בחשבון לפני השקעה.

מניה היא סוג של נייר ערך המזכה את הבעלים לקבל דיבידנדים, חלק ברווחי החברה והצבעות לדירקטורים בדירקטוריון החברה.

השקעה במניות יכולה להיות מסוכנת אם היא נעשית ללא מחקר מתאים. ישנם גורמים רבים שעל המשקיעים לקחת בחשבון לפני רכישת מניות. חלק מהגורמים הללו כוללים את הבריאות הפיננסית של החברה, מגמות בתעשייה ושווי שוק.

המאמר דן בהיבטים שונים של השקעה במניות כמו סיכונים הקשורים בה וכיצד היא יכולה להועיל למשקיעים. זה גם מזכיר סוגים שונים של מניות הזמינות בשוק כמו הון עצמי, הכנסה קבועה ומניות בכורה.

ההשקעה במניות היא סוג של אסטרטגיית השקעה לטווח ארוך שמטרתה למקסם את ערך הנכסים על ידי השקעה בניירות ערך שונים. על מנת להשיג מטרה זו, משקיעים בדרך כלל מגוונים את ההשקעות שלהם על פני מגזרים ותעשיות שונות כדי להפחית סיכון ולהגדיל את התשואה הכוללת על ההשקעה. רוב האנשים משקיעים את כספם במניות מכיוון שהם יכולים להציע החזר גבוה על ההשקעה. התשואה הממוצעת לקרן מדדי בורסה היא כ-7% מדי שנה לאורך תקופה ממושכת.

להרשמה לקורס בשוק ההון>>>

מה צריך לקחת בחשבון?

אחד הגורמים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון הוא סבילות הסיכון שלך. אם אתם מחפשים השקעה בסיכון גבוה, אז כדאי להשקיע במניות כי יש להן תשואות פוטנציאליות גבוהות. אם אתה מחפש השקעה בסיכון נמוך, אג"ח וחשבונות בשוק הכסף עשויים להיות אפשרויות טובות יותר עבורך.

חשוב גם להבין את ההבדל בין השקעות לטווח ארוך לטווח קצר. השקעות לטווח ארוך יכולות לקחת שנים לצמוח, אבל השקעות לטווח קצר יכולות להתרחש במהירות ולספק יותר הזדמנויות לצמיחה מאשר השקעות לטווח ארוך.

קראו עוד באתר ידע שווה כסף >>>

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה