השכרת דירת נופש לשבת הגדול או לפסח?

בעלי צימרים ודירות נופש לעתים נמצאים בפלונטר ולא יודעים מה עדיף להחליט, האם להשכיר את הצימר או דירת הנופש לפסח, או לשבת הגדול. האם אי אפשר בשני האפשרויות? ההסבר המלא במאמר הבא.

 

מתי זה שבת הגדול?

שבת הגדול חל מדי שנה בשבת האחרונה שלפני חג הפסח, כלומר פחות משבוע לפני חג הפסח. חג הפסח גם לא חל מדי שנה בימים שני רביעי ושישי, מה שמשאיר את האפשרות כי שבת הגדול יחול או שבוע שלם לפני חג הפסח, יום אחד יומיים וארבעה לפני החג. הפירוט של הימים בהם חל פסח חשוב מאוד כפי שניתן לראות בהמשך.

 

מה ההבדל בין אירוח בשבת הגדול לאירוח בפסח?

ההבדל בין אירוח בפסח לאירוח בשבת הגדול הוא מאוד משמעותי. בעוד אירוח בשבת הגדול הוא בדיוק כמו אירוח כל השנה רק שיש ביקוש מיוחד של צימרים לחרדים, בימי הפסח הכללים לאירוח שונים לחלוטין, יהיה מי שיאמר שהשינוי בין המתארחים בשני המועדים הוא 360 מעלות.

שבת הגדול הוא זמן בו משפחות חרדיות רבות מחפשות מקום לעשות את השבת מחוץ לבית שכבר הוכשר לפסח, צימר לחרדים הוא בהחלט יוזמה שפותרת את הפלונטר איך לקיים את סעודות השבת כשהבית כבר נקי ומצוחצח לפסח.

בהתאם, הנופשים השונים מחפשים דבר אחד, מקום בו הם יכולים לאכול חמץ באין מפריע בלי כל דאגה וחשש. אפשרות זו זמינה בצימר שהבעלים לא מודאג לנקות מוקדם בשל השבתת פעילותו בחג.

לעומת זאת ימי הפסח הם זמנים בהם אסור לאכול חמץ, והסיכוי שאנשים יבואו לצימר שלא נקי כמו שצריך מבחינת חמץ לא גבוה, ולכן יש חשיבות גדולה מאוד לניקיון של הצימר מבחינת חמץ. צעד שלא בהכרח ניתן לבצע תוך כמה ימים ניקיון מלא של הצימר בערב החג.

אם ננסה להתחקות אחרי צרכים של אנשים, נוכל לראות שבפסח אנשים שקשה להם לנקות את הבית יוצאים למלון או צימרים מתאימים לחרדים, וככאלו הם מעוניינים שיהיו נקיים באמת לצרכי החג על הצד היותר טוב.

 

האם ניתן לשלב ולהשכיר בשני המועדים?

השכרת צימר גם בפסח וגם בשבת הגדול היא משימה קשה בהחלט, ואם היא ניתנת לביצוע זה אף ורק כשהמרחק בין השבת לפסח הוא של שבוע שלם, אחרת לא יהיה שייך לנקות את הצימר לפסח כמו שצריך.

אם אתם מסתפקים מתי כדאי להשכיר את דירת הנופש בשבת הגדול או לפסח, כדאי שתבדקו מראש מה הביקוש שיש באזור שלכם להשכרה לפסח ולפי זה יקל עליכם לקבל החלטה. הביקוש לשבת הגדול הוא בהחלט גבוה במרבית האזורים בארץ שמתאימים לקהל החרדי.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה