משכנתא הפוכה

רבים מבני גיל הזהב בישראל חווים סוג של דילמה. מצד אחד, יש לכם נכס של דירת מגורים או בית. הדירה שווה כסף רב אולם מצד שני, סכומי הפנסיה החודשית נמוכים או שכלל לא חסכו לפנסיה. הרעיון של משכנתא הפוכה נועד לאפשר לבני גיל הזהב שמכירים את המציאות הזאת מקרוב, להפוך את הדירה להון, כסף ישירות לבנק, לטובת העלאת רמת החיים באופן מידי. 

קראו על חסרונות משכנתא הפוכה

איפה מקבלים את המשכנתא 

למרבה ההפתעה, מסתבר שמשכנתא מהסוג הזה פחות מקובלת בבנקים. הבנקים מעדיפים לנהוג בשמרנות ולהתמקד במשכנתאות רגילות, שנועדו לאפשר לאנשים לקנות בית או לעבור לדירה חדשה. משכנתא הפוכה אפשר לקבל בשלב זה בעיקר בחברות ביטוח גדולות. אלה חברות שקיבלו אישור מהגורמים המוסמכים לספק אשראי מסוג זה. 

מאות אלפי שקלים בלי למכור את הבית 

השאלה המרכזית היא מה קורה עם הדירה לאחר משכנתא הפוכה. הרעיון הוא לחסוך את הצורך למכור את הדירה. ניתן לקבל את המשכנתא, להמשיך לגור בבית כרגיל. אין תשלומים חודשיים ולא צריכים לדאוג שמה תצטרכו לעבור דירה. אפשר ללא שום קושי להמשיך בשגרת החיים או לעבור לדיור מוגן ולהשכיר את הבית. בהמשך, היורשים יוכלו להחזיר את המשכנתא ולהעביר את הבית על שמם. אפשרות אחרת היא למכור את הבית ובעזרת חלק ממחיר המכירה, להחזיר את המשכנתא. 

בקרו באתר של ירושה עצמית >>>

מאיזה גיל זה אפשרי

קבלת משכנתא הפוכה מותנית בשיקול דעת של הגוף המלווה (חברת הביטוח). מקובל כי הלקוחות יהיו בני גיל הזהב, כלומר בטווח די רחב של גילאים. יש אנשים שפתרון זה מתאים עבורם, אפילו לפני גיל הפנסיה הרשמי בישראל. יש כאלה שמצטרפים בגילאי 70, 80 ואפילו 90 ויותר. ככל שהגיל מבוגר יותר, כך ניתן לקבל סכום גבוה יותר. 

 

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה