איך אתם עלולים ליפול עם יועץ משכנתא?

משכנתא היא הלוואה גדולה של מאות אלפי שקלים בדרך כלל ולעתים מעבר לכך, תהליך שעשוי לאפשר לכם לעבור מחיפוש או קניית תמונות המחשה של בתים, לקנייה ממשית של בית משלכם. כאשר אנו באים לקחת משכנתא לרוב נתייעץ עם יועץ המשכנתאות של הבנק ואנשים ימנעו מלקחת שירותי ייעוץ חיצוניים ולו רק כדי לחסוך את העלות שלהם בטווח הקצר. הבעיה היא שהיועץ של הבנק הוא עובד שכיר של הבנק ולכן משקף את האינטרסים של המעסיק שלו שמעוניין להרוויח עליכם כמה שיותר כסף. מכאן אנו מבינים שכדאי דווקא כן להתייעץ עם יועץ משכנתאות חיצוני לבנק אולם לצערנו הרב בחירה ביועץ לא נכון עשויה דווקא לפגוע בכם.

מי רשאי להיות יועץ משכנתא?

נתחיל מהנושא הבסיסי שאומר שכל אחד יכול לקרוא לעצמו יועץ משכנתא. אין תואר אקדמי או הכשרה מקצועית מיוחדת בתחום ואנשים לאחר קורס של כמה שבועות יוכלו ללמוד את המושגים הנדרשים ולחשוב שהם יועצי משכנתא מקצועיים ומנוסים. הבעיה היא שכאשר מדובר בהלוואה כל כך גדולה כמו זו של המשכנתא אתם לא יכולים להרשות לעצמכם אנשים חסרי ניסיון שעושים עליכם את הסטאז' שלהם בתחום. לכן כאשר אתם באים לבחור יועץ משכנתאות חיצוני לבנק בדקו היטב דרך אינדקס מקצועי או בלוג כלכלה את ההכשרות המקצועיות שלו, כמה שנים של ניסיון יש לו בתחום הפיננסיים, באילו תפקידים הוא עבד בשנים הללו ועוד. 

לדוגמה יועץ משכנתאות שעבד כשנים בתפקיד זה בבנק וכעת עובד כעצמאי בתחום הוא איש מקצוע שכנראה יש לו ידע וניסיון מקצועיים ואפילו מכיר את 2 הצדדים של המטבע ויכול לייעץ לכם בצורה הטובה ביותר. יועץ כזה יחזיק ככל הנראה אתר מקצועי עם מידע מקיף, וכן יכלול מאגר תמונות עם הודעות מצולמות של לקוחות שיצאו מרוצים ובחרו לפרגן לו.

מה עשוי לקרות אם תעבדו עם יועץ לא מקצועי?

כפי שכבר אתם עשויים לדמיין – הרי שהמשכנתא לא באמת תתאים לצרכים שלכם, לא בטווח הקצר ולא בטווח הארוך וסביר להניח שתשלמו הרבה יותר כסף במסגרת המשכנתא שלכם.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה