איך בודקים דירוג אשראי ומתי צריך לבדוק זאת?

דירוג אשראי הוא בעצם הציון הניתן לכם על ידי חברת לשכת האשראי המקבלת נתונים אודות הפעילות שלכם מבנק ישראל. פעולות טובות בהתנהלות הכלכלית שלכם בבנקים ובכלל יזכו אתכם בנקודות טובות ואילו פעולות לא טובות (כמו תשלום שחזר, הגבלה בחשבון או אפילו הוצאה לפועל שנפתחה נגדכם) עשוי להשפיע לרעה על הציון שלכם. בדיקת דירוג האשראי שלכם מפעם לפעם היא בהחלט אפשרית גם באופן עצמאי וגם באמצעות חברת ייעוץ פיננסי. בבדיקת דירוג אשראי שלכם תוכלו לבדוק גם את הנקודות הטובות והפחות טובות המצוינות במערכת כדי לדעת מה אתם צריכים לשפר ולבצע כדי לשפר את ציון דירוג האשראי שלכם.

איך ניתן לבדוק את דירוג האשראי שלנו?

בדיקת דירוג האשראי יכולה להתבצע דרך חברת ייעוץ פיננסי שתבצע את הפעולה עבורכם או באופן עצמאי על ידי הורדה של אפליקציה של חברת BDI או B&D המשמשות כלשכות האשראי ומעניקות את ציון דירוג האשראי בהתאם לפעילות שלכם. הרשמה לאפליקציה ייעודית שלהם עם דמי מנוי שנתיים צנועים תאפשר לכם לא רק לקבל דו"ח נתוני אשראי שלכם אלא גם לצפות בדירוג האשראי שלכם בלייב, לבדוק את הנתונים המשפיעים על הציון על פי המערכת ולדעת מה לשפר.

כל כמה זמן כדאי לבדוק את דירוג האשראי שלכם?

בגדול האפליקציה מתעדכנת אחת לחודש בדרך כלל לאחר קבלת הנתונים מבנק ישראל אודות אותו אדם. הנתונים מתקבלים בדרך כלל עד ה15 לכל חודש ומתעדכנים בהתאם במערכת ומשפיעים על הציון בהתאם. הנתונים נשמרים במערכת כ-3 שנים ולכן אין צורך להיכנס בכל שבוע-שבועיים למערכת ובוודאי שלא בכל יום. אחת לחודש כדאי יהיה להיכנס לבדוק את ציון דירוג האשראי שלכם ואם אתם רואים שהוא ירד מסיבה מסוימת כדאי לבדוק את הפירוט והסיבה ולטפל במצב בהקדם. למידע אודות בדיקת דירוג אשראי חינם

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה