פטור ממס הכנסה

לא כל אחד זכאי לפטור ממס הכנסה ויש קריטריונים מאוד ברורים לגבי ההעדפות שהמדינה נותנת לאנשים מסוימים בפטור ממס. איך אפשר לקבל פטור ממס והאם יש דרך לעשות את ההליך הלא פשוט הזה לבד?

פטור ממס הכנסה 

פטור ממס הכנסה הוא לא עוד פטור רגיל שמקבל אדם עם עו"ד טוב. הקריטריונים כאן מאוד חשובים כדי להבין האם מגיע לאדם מסוים פטור ממס הכנסה או לא. יועץ מס מיומן כמו גם עורך דין שמטפל בענייני מס, ייתנו לכם את הטיפים הטובים ביותר להתמודדות עם פטור ממס הכנסה.

איך לתבוע פטור ממס? 

ראשית, מלאו טופס 1516 – בקשה לפטור ממס. יש לצרף עותק "נאמן למקור" של הפרוטוקול מהוועדה הרפואית בה נקבע שיעור הנכות (כגון ועדה רפואית לנכות כללית או ועדה רפואית לנפגעי תאונות עבודה).

הגישו את הטופס עם המסמך למשרד השומה הקרוב למקום מגוריכם. אתרו את משרדי השומה הקרובים ביותר אליכם לנוחיותכם.

מי שזכאי לפטור שיש לו מעסיק או שמקבל קצבה ונקבעה לו נכות, יקבל אישור כללי מפקיד השומה שיהיה תקף גם לשנים הבאות. עליהם לתת את האישור למעסיק או למשלם הפנסיה.

זכאים לפטור ויש לכם כמה מעסיקים? מה תעשו? 

מי שזכאי לפטור ויש לו מספר מעסיקים או משלמים, או שתקופת נכותו אינה לצמיתות, צריך לבקש מפקיד השומה טופס הפחתת מס ולמסור למעסיקים או למשלמים (תיאום מס).

פטור רטרואקטיבי 

מי שעמד בתנאי הזכאות לפטור בשנים שקדמו לשנת המס הנוכחית, רשאי לקבל החזרי מס עד שש שנים רטרואקטיבית (למדו כיצד שירות מימוש זכויות רפואיות יוכל לסייע). כך למשל בשנת 2021 ניתן להגיש בקשות להחזרי מס משנת 2015 ואילך. על כך ועוד, מומלץ להיוועץ עם יועץ מוסמך.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה