הקשיים והפתרונות לקשיים בפתיחת עוסק מורשה

כפי אנחנו יודעים ישנם סוגים שונים של עוסקים עצמאים, אם מדובר בעוסק פטור הרי שנתוני העסק שלו יהיו שונים מאדם שעליו יהיה לפתוח עוסק מורשה. תחילה עלינו להבין מה הם התנאים על פיהם אדם יפתח עוסק מורשה. לאחר מכן ישנן פעולות אשר תוכלו לבצע בסדר מסוים על מנת באמת לפתוח את התיק בצורה נכונה. בתהליך פתיחת עוסק מורשה, ישנם לא מעט שלבים ופעולות אשר עלינו לעשות ולעיתים ניתקל גם בקשיים בדרך.

לכן כדאי קודם כל להיוועץ עם רואה חשבון שנכיר את השלבים בפתיחת תיק.

שלבי פתיחת התיק

באם מצאתם כי נתוני העסק שלכם אכן מתאים לקבל את ההגדרה – עוסק מורשה, תוכלו לפנות לפתיחת תיק. השלב הראשון בפתיחת תיק יהיה –

  1. פתיחת תיק מע"מ – זה כמובן יהיה השלב הראשון. על מנת לפתוח את התיק במע"מ יהיה עליכם להגיש את המסמכים הבאים:
  • טופס פתיחת תיק
  • צילום תעודת זהות + ספח
  • אישור ניהול חשבון או שיק מבוטל של בעל העסק.
  • חוזה השכירות של הנכס ממנו מבוצעת פעילות העסק (בהתאם לסוג פתיחת התיק).

לטובת שלב זה ולמעשה לטובת כל השלבים כדאי מאוד להיעזר ברואה חשבון על מנת שלא לעשות טעויות קריטיות.

  1. פתיחת תיק במס הכנסה וביטוח לאומי – לאחר פתיחת התיק במע"מ, נפתח תיק במס הכנסה ובו תחום העיסוק בו נפתח התיק. אחוז המקדמות יקבע על פי הענף בו נפתח התיק ולכן חשוב מאוד להתייעץ עם רואה חשבון בקיסריה לגבי ביטול המקדמות או קביעות אחוז שיתאים להכנסה הצפויה.
  2. דיווח לרשויות המס – בהמשך הדיווח לרשויות המס יעשה אחת לחודש או חודשיים. הדיווח למס הכנסה יעשה לפי אחוז המקדמות מהמחזור, זה יכול להיות חודשי או דוח חודשי תלוי בעיסוק וגובה המחזור הצפוי כמובן.
Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה