מי נחשב לפליט ואיך עורך דין יכול לסייע בנושא?

על פי האמנה הבינלאומית שגם ישראל חתומה עליה פליט הוא אדם אשר "נמצא מחוץ לארץ אזרחותו בגלל פחד מבוסס היטב להיות נרדף מטעמי גזע, דת, אזרחות, השתייכות לקיבוץ חברתי או להשקפה מדינית ואיננו יכול להיזקק להגנתה של אותה ארץ או אינו רוצה בכך בגלל הפחד האמור".

מדינת ישראל מאשרת כ-1% מהבקשות של מבקשי מקלט ומי שבקשתו נדחתה נדרש לצאת מהארץ תוך 3 או 14 ימים (תלוי בשלב התהליך בו הוא נמצא).

 

הבירוקרטיה פועלת לטובתם

אין מילה מאוסה, מעצבנת ומכעיסה כמו המילה בירוקרטיה. אולם, בהקשר של מבקשי מקלט הבירוקרטיה פועלת לטובתם. זאת משום שתהליך אישור הבקשות יכול לקחת חודשים ואף שנים, עם סיכויים נמוכים מאד לאישור, מה שמאפשר למבקשי המקלט לחיות בארץ מבלי שחרב תונף מעל ראשם על בסיס יומיומי. שכן, אם ממילא הסיכויים שיגורשו גדולים מהסיכויים שישארו, הרי שעדיף לדחות את הקץ עד כמה שניתן.

 

תהליך הגשת הבקשה

בקשה לקבל מעמד פליט מתחילה מהגשת בקשה לרשות האוכלוסין. במעמד הגשת הבקשה יקבל המבקש אשרת שהיה עד למועד הראיון שנקבע לו (ויזה לבנה).

במעמד הראיון זימון יבוצע זיהוי ורישום של המבקש ותיבדק עילת הבקשה האם באמת המבקש נמצא בסכנה – אם יעמוד בכל הקריטריונים יקבל המבקש אשרה זמנית (ויזה כחולה) עד למועד הראיון המקיף.

במעמד הראיון המקיף שיערך כמה שעות יחקר המבקש לפניי ולפנים על מנת להעריך את אמיתות דבריו.

 

רק עם עורך דין

מבקש המקלט רשאי להיות מיוצג ע"י עו"ד דפי שגל פודור בשני הראיונות וחשוב שיעשה זאת. אין דרך חזרה מבקשה שנדחתה ויצוג של עורך דין יכול לעשות את ההבדל בין אישור או דחיה של בקשה. 

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה