תשתיות תקשורת האם כדאי להשקיע בתשתיות?

תשתיות תקשורת

בעולם העסקי תשתיות תקשורת הן מרכיב חיוני להתנהלות שוטפת, פנים ארגונית וחוץ ארגונית. השאלה האמיתית איננה האם בכלל כדאי להשקיע בתשתיות מהסוג הזה אלא איך למקסם את התוצאה שמקבלים. בראש ובראשונה, חשוב לאפיין את צרכי העסק או המשרד. זה נדרש בין אם מדובר בהקמה של עסק חדש ובין אם רוצים לרענן תשתיות ישנות ולא יעילות לתשתיות מתקדמות,  שחוסכות עלויות ומקנות יכולות טובות יותר.

מה זה אומר תשתיות תקשורת לעסק

תשתיות תקשורת לעסקים מבוססות כיום על מכלול של ציוד ומערכות, שחלקם נעשים בצורה חוטית (על בסיס כבלים) וחלקם נעשים בצורה אל חוטית. מדובר למעשה בפתרונות שכוללים בין היתר רשתות סלולריות וטלפוניה, פתרונות וויי-פיי ונקודות רשת, ארונות תקשורת ונתבים. בהתקנה של תשתיות קיימת אפשרות להטמיע לצד פתרונות מחשוב גם פתרונות לשיפור האבטחה, מצלמות רשת והיערכות למעבר למחשוב ענן, שרתים ווירטואליות, מרכזיות ענן ועוד הרבה יותר. אמצעים אלה מאפשרים את שיפור המענה ללקוח, שיפור השרידות והתאוששות מאסון, שיפור אבטחת המידע והגיבויים ואף חיסכון בעלויות לאורך זמן.

איך להשקיע נכון בתשתיות התקשורת

השקעה נכונה מביאה בחשבון את צרכי העסק ברגע נתון, את ההתפתחויות הטכנולוגיות העדכניות וכן גם תחזיות להמשך, צרכים שעשויים להתפתח בעתיד הקרוב ואפילו הלאה. המטרה בהשקעה היא להקים תשתיות תקשורת שישרתו את המערך העסקי או המשרד בצורה יעילה ולאורך זמן.

  1. התייעצות עם גורם מקצועי – בחרו גורם המתמחה בכל הקשור אל פתרונות מחשוב לעסקים שיודע להקים תשתיות לעסקים בסדר גודל שלכם.
  2. אובייקטיביות – בחרו ספק שזוכה לחוות דעת טובות מאוד, ואשר יקים את התשתית הנכונה בשבילכם בצורה אובייקטיבית.
  3. שירות ותחזוקה – בהקמה, חשוב לדאוג לכך שהתחזוקה השוטפת תהיה מינימלית, תוך חיסכון בעלויות לטווח ארוך.
Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה