מהו קרע לברום ואיך מטפלים?

קרע לברום

כאב בירך הינו כאב אשר אנשים רבים מכירים, כאשר אחת מהסיבות להופעת הכאב היא קרע בלברום אשר גורם לכאב רב לאדם הסובל ממנו, ויוצר מגבלות רבות המפריעות לו בתפקוד היום יומי.

מה זה קרע בלברום וכיצד הוא בא לידי ביטוי

הלברום הינו חלק ממפרק הירך, רקמת סחוס אשר עוזרת להגדיל את יציבות מפרק הירך וזאת היא עושה על ידי כך שהשקע של המפרק הינו עמוק יותר מה שיוצר ואקום. בנוסף יש לו תפקיד נוסף אשר קשור להרגעת זעזועים בירך. חלקו הקדמי דק יותר מה שמסביר מדוע מרבית הקרעים בו נמצאים דווקא שם.

קרע לברום גורם לכאב בירך, לעיתים בברך ואפילו בישבן ובגב, הם מלווים ברעשים מוזרים ומגבלה בתנועת המפרק. האבחון שלו נעשה על ידי  שילוב של בדיקה קלינית ו MRI במידת הצורך.

מה גורם לקרע בלברום

אזור מפרק הירך נמצא תחת עומס גדול ורב לאורך זמן. כתוצאה מכך הוא חשוף לפגיעות שונות אשר יכולות לנבוע גם מפעילות ספורטיבית היוצרת עומס בעיקר אם היא נעשית לא נכון, אך גם לגיל יש השפעה על תפקוד הלברום שעם הזמן הופך לפחות גמיש מה שמגדיל את הסיכוי של קרע בלברום ירך . בנוסף שינוי מבני במפרק הירך יכול גם הוא לגרום לקרע.

כיצד ניתן לטפל בקרע בלברום

טיפול בקרע בלברום יכול להיות שמרני שכולל פיזיותרפיה לצורך חיזוק שרירי הירך, שיפור טווח התנועה והרגעה של הכאבים אך במידה והנזק רב מדי וטיפול הפיזיותרפיה אינו גורם לשיפור במצב המטופל מוצע טיפול ניתוחי. הניתוח הינו ארתרוסקופי, זאת אומרת לא פולשני, במהלכו נכנס המנתח אל אזור מפרק הירך ותופר את הקרע או כורת אותו, הכל תלוי מה מצבו. ההחלמה מהניתוח יכולה לקחת כ- 6 עד 12 שבועות אשר מלווה בטיפול פיזיותרפיה.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה