למה בעצם קישורים חשובים לקידום האתר במנועי החיפוש?

בניית קישורים לקידום האתר

קידום אתרים אורגני הוא הליך שבו אנו מבצעים התאמות שונות על מנת לקדם את האתר שלנו במעלה תוצאות החיפוש בגוגל. לעתים הקידום יבוצע באופן עצמאי על ידי בעל האתר, לעתים באופן טבעי כאשר נשקיע באתר וגוגל יקדמו אותנו לאט לאט לפחות בביטויים פחות תחרותיים ולעתים בעל האתר ישכיר מקדם אורגני מנוסה שייזום את קידום האתר בצורה חוקית ומקצועית. לא משנה מי עובד על קידום האתר ישנו חלק חשובים מאוד שבלעדיו קשה עד בלתי אפשרי לקדם אתר בגוגל, עם רמת חשיבות הולכת ועולה ככל שהתחרות בביטוי מסוים היא גדולה יותר. חלק זה הוא קישורים.

מה זה בניית קישורים ומדוע זה חשוב?

בניית קישורים הוא חלק בלתי נפרד מכל הליך קידום . הכוונה היא לקישור המקשר מחוץ לאתר אל תוך האתר (יש גם קישורים פנימיים – שאלו הם קישורים בין עמודים שונים בתוך האתר אך עליהם נרחיב במאמר אחר). לדוגמה: העלאת מאמר לאתר מאמרים והוצאת קישור מביטוי מפתח כלשהו מתוך המאמר – לעמוד העוסק באותו נושא באתר שלנו. הקישור מציג לאלגוריתם של גוגל שאתר X ממליץ על אתר Y בזה שהוא מקשר אליו ומפנה אליו את הגולשים. העבודה של בניית הקישורים היא בעצם העובדה שהמקדם של האתר לא מחכה שהגולשים יקשרו אל האתר מרחבי הרשת מיוזמתם אלא יוזם את הקישורים בעצמו: על ידי יצירת שיתופי פעולה עם בעלי אתרים, העלאת מאמרים לאתרים שונים, רישום האתר לאינדקסים, שיתוף האתר ברשתות החברתיות ועוד.

מדוע זה נחשב לחלק חשוב בקידום האתר במנועי החיפוש?

מנוע החיפוש של גוגל מבוסס על אלגוריתם עם נוסחה מורכבת של ככל הנראה מאות פרמטרים שונים המשפיעים על מיקום אתרים בתוצאות החיפוש. אחד הפרמטרים המרכזיים שגוגל יכולים לשפוט לפיהם את איכות האתר היא בזכות אותם קישורים. אם הרבה אתרים איכותיים מרחבי הרשת מקשרים לאתר כנראה שהוא טוב. עדיין לא קיימת חלופה הולמת וכנראה שגם לא תהיה כזו בקרוב ולכן הקישורים הם חלק מרכזי בקידום אורגני של אתר בגוגל ותישאר כזו גם בשנים הקרובות.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה