הכנה לפיץ' למשקיעים, מצגת למשקיעים

הכנה לפיץ' למשקיעים

כל מי שעומד לפני מצגת למשקיעים, יודע כי ללא השקעה נבונה בכל הפרטים הקטנים ביותר, הסיכויים שלו אינם גבוהים במיוחד. יש לזכור כי הכנה לפיץ' למשקיעים חייבת להיערך בצורה המקצועית ביותר, מאחר ויש לכם רק הזדמנות אחת להרשים את המשקיעים ולהעביר להם את המסר הרצוי. זוהי הדרך היחידה שלכם לספר להם אודות הרעיון, המוצר או הסטארטאפ שפיתחתם, לכן יש צורך לעשות זאת בצורה ברורה, מדויקת ויעילה ככל הניתן.

> למדו מה התוכן של הרצאות לארגונים

הכנה לפיץ' למשקיעים – כיצד לעשות זאת נכון?

קודם כל, חשוב להבין כי מעבר לצורך לחשוב על סטארטאפ מהפכני או להמציא מיזם חדשני, יש צורך להבין כיצד להציג אותו בצורה הנכונה ביותר עבור המשקיעים הפוטנציאלים ולכן צריך להתכונן ולעשות הכנה לפיץ' למשקיעים . רוב המשקיעים מוצאים את עצמם מקשיבים לעשרות מצגות בחודש, לכן אין להם את הזמן או הסבלנות, על מנת לנחש למה התכוון המשורר. המצגת חייבת להיות ברורה, תמציתית ומדויקת, על מנת לספק למשקיע את המענה האופטימלי ביותר לכל השאלות שלו. חשוב לוודא כי המצגת מבוססת על תוכנית עסקית מקצועית, מכיוון שהדבר יכול להבדיל אתכם משאר המיזמים, המעוניינים ליהנות מכספו של המשקיע. לכן יש צורך להשקיע ברושם ראשוני חיובי ומקצועי, שיעביר למשקיע את המסר כי מדובר על מיזם איכותי, שכדאי לתת עליו את הדעת.

טיפים להכנת מצגת למשקיעים

אחד החלקים המשמעותיים ביותר של כל מצגת עסקית, הוא החלק הפיננסי. ישנה נטייה לבזבז זמן יקר מהמצגת על נתונים פיננסים עתידיים, אך למעשה כאשר מדובר על שלבי גיוס ראשוניים, מומלץ להימנע מנתונים פיננסיים משמעותיים, מאחר ובשלב זה אין עדיין תוצאות פיננסיות שניתן להציג למשקיע. במקום זה, כדאי להשקיע בתמונות של העובדים וביתרונות שכל אחד מהם מביא לסטרטאפ, מאחר ומהות ההשקעה היא בצוות וביכולות שלו. מומלץ להימנע משקופיות עמוסות טקסט, אלא להתמקד במסר אחד מרכזי בכל שקופית. חשוב לא להקריא מהמצגת, אלא להציג את הרעיון, לשלב הומור ולהוסיף סיפור מבוסס מציאות, לגבי הבעיה של הלקוח והיכולת שלכם לפתור אותה בצורה היעילה והאלגנטית ביותר, לעומת הפתרונות המיושנים הקיימים היום בשוק. מעבר לכך, חשוב לדבר בצורה ברורה ולשם כך תצטרכו להיעזר בסדנת שיפור עמידה מול קהל בכדי להציג את הסטארטאפ שלכם במשפט אחד ולהימנע משימוש במונחים מקצועיים, שלא תמיד מוכרים למשקיע.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה