מי זכאי לגמלה מהמוסד לביטוח לאומי?

במסגרת חוק סיעוד של הביטוח הלאומי ייתנו לזכאים שירותי סיעוד בעזרה בפעולות היום יום ובניהול משק מהבית. חוק גמלת סיעוד הוא החוק המרכזי שבבסיס הסיוע של המדינה לקשישים שזקוקים לעזרה בתפקוד היומיומי ומעוניינים להמשיך להתגורר בביתם

תנאי זכאות לגמלת סיעוד של הביטוח הלאומי

תושב ישראל שהגיע לגיל פרישה, כאשר גמלת הסיעוד תאפשר זכאות למי ששוהה בביתו או בדיור מוגן ולא לאדם שמצוי במחלקה סיעודית כלשהי, מחלקה לתשושי נפש, בית חולים גריאטרי או בכל מוסד אחר שבו רוב הוצאות האחזקה ממומנות על חשבון גוף ציבורי.

הזכאות לגמלה מהמוסד לביטוח לאומי תהיה בהתאם למבחן הכנסות. סכום ההכנסה וההשפעות שלו על גמלת הסיעוד תשתנה בהתאם למצב המשפחתי, אם שני בני הזוג סיעודיים, ההכנסה תחושב לפי המצב המשפחתי של יחיד עבור כל אחד מבני הזוג.

אם הקשיש לא מקבל קצבת שירותים מיוחדים מביטוח לאומי קצבת עזרה לזול ממשרד הביטחון.

אם הקשיש זקוק לעזרת אדם אחר בביצוע פעולת יומיומיות בתוך הבית לרבות להתלבש, להתרחץ, לאכול, לטפל בהפרשות, להתהלך בבית וכדומה, או שההוא זקוק להשגחה בביתו למען בטיחותו ובטיחות הסובבים אותו.

מי שמקבל קצבה לשירותים מיוחדים לנכים קשים מהביטוח הלאומי או מקבל גמלה לטיפול אישי או להשגחה מאוצר המדינה יצטרך לבחור בין הקצבה שהוא מקבל לבין גמלת סיעוד.

גמלת סיעוד רלוונטית גם לעולים חדשים במצב סיעודי.

בכדי לקבל את הגמלה בצורה מהירה ויעילה, מומלץ מאוד לבחור באנשי מקצוע שיסייעו לכם בהתנהלות מול הביטוח הלאומי והגשת התביעה בצורה הטובה ביותר שיכולה להיות. אנשי מקצוע מעין אלה לא פעם מהווים את ההבדל שבין קבלת גמלה שמגיעה לכם תוך פרק זמן קצר לבין הסתבכות בתהליך בירוקרטי סבוך מול הביטוח הלאומי. למידע בנושא חוק חדלות פרעון

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה