איך מתבצעת בדיקת זרע

בדיקת זרע

זוגות רבים נתקלים בקשיים להיכנס להיריון ונאלצים לעבור בדיקות פוריות. גברים רבים חוששים מפגיעה בגבריות, מתמודדים עם בושה בכל הנוגע לבדיקת זרע, כשלמעשה מדובר בבדיקה פשוטה מאוד אך משמעותית לכל התהליך. איך מתבצעת בדיקת זרע ומה עושים עם התוצאות.

חלקו של הגבר בתהליך

בחייו הבוגרים של הגבר נוצרים בגופו מאות מיליוני זירעונים בכל יום. הזירעונים נוצרים באשכים ומשם עוברים דרך צינור השופכה עד לפליטה. תהליך ייצור זירעונים נמשך כחודשיים וכל בעיה הקיימת בזירעונים, בנוזל הזרע או בסביבת החיות שלהם תבוא לידי ביטוי בבדיקה .

כאשר מתגלה בעיה ביצירת היריון וכדי לבדוק בעיות פריון, נבדקים שני בני הזוג. אצל כחמישית מהזוגות הסובלים מבעיות פוריות, מקור הבעיה היא אצל הגבר כאשר כ-30% מהם נובעים מאיכות ותפקוד הזרע.

בדיקת זרע

בדיקת זרע מתבצעת בדגימה של פליטת זרע בכוס הפלסטיק. חשוב לדעת כי כדי שהבדיקה תהיה מהימנה יש להימנע במשך כמה ימים מיחסי מין ושפיכה מיותרת. כמו כן חשוב לשמור על סביבה סטרילית ללא חומרים נוספים כמו חומרי סיכה ודטרגנטים אחרים. את הבדיקה יש להביא למעבדה לא יאוחר משעה לאחר הפקתה ובטמפרטורת החדר. אין לשמור את הדגימה במקרר.

בדיקת מעבדה

בבדיקת הזרע מודדים ובודקים מספר פרמטרים ביניהם נפח הזירעונים בנוזל, חומציות הזירעונים ונוזל הזרע, תנועת הזירעונים, צורתם ואת תאי הדם הלבנים היכולים להעיד על דלקת באברי ייצור הזירעונים. חשוב לדעת כי מעבדות שונות משתמשות בערכים שונים לצרכי הבדיקה ולכן יש משמעות לשם המעבדה לצורך פענוח התוצאות.

מה עושים עם תוצאות לא טובות?

במקרים רבים ישנן אפשרויות שונות כדי לבודד את הזירעונים האיכותיים ולהשתמש בהם לצורך הפריה חוץ גופית לפי הנחיות הרופא.

> בדקו גם אבחונים מורפולוגיים במעבדת גבריאל

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה