מתי נצטרך שירותי אפוסטיל?

שירות אפוסטיל

אישור אפוסטיל הוא אישור בעל תוקף בינלאומי, כפי שנקבע באמנת האג. הוא מאמת את התוקף הרשמי של מסמכים, אשר הופקו על ידי אחת מרשויות המדינות החתומות על האמנה, כדי להוכיח כי מדובר על מסמך אותנטי.

קבלת אפוסטיל מחייבת הליך מקוצר, אשר אחד השלבים החיוניים במהלכו הוא אישור נוטריוני. לאחר קבלת אפוסטיל, מסמך מקבל תוקף חוקי ורשמי, גם במדינות זרות, אשר חתומות על אמנת האג. ראו כאן לדוגמה שירות אפוסטיל!

מסמכים המחייבים חותמת אפוסטיל לצורך קבלת תוקף במדינה זרה

למעשה קיימים עשרות סוגי מסמכים בהם נדרשת חותמת אפוסטיל לצורך מתן תוקף בינ"ל למסמך, על ידי מדינות החתומות על אמנת האג. להלן מספר דוגמאות:

  • תעודת נישואין שהונפקה במדינה אחרת, מתורגמת ומאושרת על ידי נוטריון
  • מסמכי אימוץ מחייבים אישור אפוסטיל
  • הסכם רכישת דירה
  • אשרור צוואה נוטריונית, במקרה של נכסים במדינה זרה
  • הסכם ממון וזיהוי החתומים על ההסכם
  • תצהיר משפטי מגובה באישור נוטריוני
  • תעודות השכלה גבוהה מטעם משרד החינוך

איפה מקבלים אישור אפוסטיל?

בשורה התחתונה, כל הסכם משפטי, תעודה, הסכם פיננסי, או מסמך רשמי אחר, אותו אתם צריכים להציג לצרכים שונים במדינה זרה, מחייב אתכם להציג אותו בליווי אישור נוטריוני לצד אישור אפוסטיל, שיתלווה אליו.

ניתן לעשות זאת בעזרת אישור אפוסטיל של משרד החוץ (לאחר קבלת אישור נוטריוני), או על ידי קבלת אישור אפוסטיל של בית המשפט המתאים לתחום המשפטי אליו משויך המסמך.

לסיכום

אישור אפוסטיל הוא הליך מקוצר, המיועד להקל על העברת מסמכים רשמיים בין מדינות. יחד עם זאת, עדיין מדובר על תהליך מורכב, בעיקר כאשר יש לחפש אחר הרשויות המתאימות למתן האישור. לשם כך מומלץ להיעזר בשירותיו של נוטריון אפוסטיל, שיטפל עבורכם בחלקים המורכבים של התהליך.

> פנו אלינו לקבלת מידע נוסף באתר http://blbl.co.il!

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה