מה מגיע לכם על תאונת עבודה

מה מגיע לכם על תאונת עבודה

תאונת עבודה יכולה להתרחש בגלל טעות אנוש. היא יכולה להתרחש בגלל נסיבות שאינן תלוייות באיש והיא יכולה להיגרם בגלל ליקויים במקום העבודה, או רשלנות של המעסיק.

בכל אחד מן המקרים הללו, קיימות זכאויות עבור העובד שנפגע, במסגרת ביטוחים שונים.

אז מתי פונים? למי פונים ומה אתם צפויים לקבל?

 

ביטוח לאומי

ביטוח לאומי מכסה תאונות עבודה בתנאי שניתן להוכיח כי מדובר על תאונת עבודה. הכיסוי הביטוחי של ביטוח לאומי תאונת עבודה יפצה את העובד על ימי עבודה שהפסיד בגלל התאונה וכן על פגיעה שגרמה לו נכות, או מגבלה בתפקוד. גם אם מגבלה זו אינה מאפשרת לו לשוב לעבודתו הקודמת, אלא מאלצת אותו לעבוד בתפקיד אחר, בו הוא משתכר פחות מהעבודה הקודמת.

 

ביטוח פרטי תאונות עבודה

עצמאים שיש להם ביטוח תאונות עבודה או שכירים שהמעביד דאג להם לביטוח, יכולים לתבוע את חברת הביטוח כדי לקבל פיצויים נוספים, בהתאם לתנאי הפוליסה.

 

המעסיק

במקרים שונים, התאונה יכולה להיגרם בגלל רשלנות של המעסיק, ליקויים במקום העבודה ואף מחסור בציוד הגנה, אותו המעסיק מחוייב לתת על פי חוק, לעובדים בתחומי עבודה מסוימים.

אם אכן מדובר על תאונה בגין רשלנות מעסיק, ניתן גם לתבוע את המעסיק באופן פרטי, בגין הנזק שנגרם בעקבות התאונה.

 

פיצויים

כדי להבין יותר על הנושא של תאונת עבודה מה מגיע לי, כדאי לזכור כי גובה הפיצויים בגין תאונות עבודה נקבע בהתאם לרמת הפגיעה. אם הנזק הוא גדול, אם העובד לוקה בעקבות הפגיעה בנכות זמנית, או קבועה, אם העובד מסוגל לחזור לעבודה לאחר התאונה וכן הלאה – כל אלה שיקולים הנלקחים בחשבון בעת פנייה לביטוח לאומי, או חברת ביטוח וכן תביעה נגד המעביד. 

משום כך, במקרה של תאונת עבודה, מומלץ לפנות לעורך דין שיכול לסייע לכם במיצוי הזכויות ולעזור לכם לקבל את הפיצויים המקסימליים.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה