מתי פגה תקופת אחריות של בדק בית?

מתי פגה תקופת אחריות של בדק בית?

תהליך רכישת דירה הוא תהליך לא פשוט וממושך, בסופו של התהליך הרוכשים נכנסים לדירה ומצפים להגיע אל המנוחה והנחלה, אך דא עקא, לא תמיד הכול ורוד בהתחלה. כאשר הדיירים מתחילים להתגורר בדירה הם מבחינים לעיתים בליקויים שלפעמים הם יחסית זניחים אך פעמים רבות מדובר בדברים קריטיים מאוד ומרגיזים, שאי טיפול נאות בהם יכול להוביל להוצאות כספיות עתידיות של אלפי שקלים מיותרים.

אחריות המוכר על הליקויים
על פי חוק מכר התשל"ג 1973 על הקבלן מוטל חיוב לתקן ליקויי בנייה שיתגלו במהלך התקופה שלאחר מסירת החזקה בדירה לרוכש ועד כשבע שנים, כל סוג של ליקוי או פגם לפי תקופת אחריות של בדק בית המוגדרות לו בחוק, אלא כן הוכח שהליקוי נגרם באשמתו של בעל הנכס ולא באשמת הקבלן. לאחר סיום תקופת בדק הבית, מתחילה תקופה של 3 שנים בה ליקוי שיתגלה יהיה באחריותו של המוכר רק אם יוכיח הקונה שנגרמה באשמתו של המוכר. חובת ההוכחה בתקופה זו על הקונה ולא על המוכר כמו בתקופת בדק הבית.

עד מתי תקופת האחריות של בדק הבית?
כאמור החוק קובע שתקופת האחריות בזמן בדק הבית משתנה על פי סוג הליקוי שנמצא:
ליקויים בעבודות מסגרות ונגרות וכן בריצוף וחיפוי הפנים – שנתיים.
בעיות בתפקוד או בעמידות של מכונות ודוודים וכן ליקוי בפיתוח החצר כמו שקיעת מרצפות בקומת הקרקע או במדרכה ובחנייה או ליקויים במשטחים  – 3 שנים.
כשל בצנרת כולל מערכת הסקה מרזבים וביוב לרבות מקרי נזילות. וכן סדקים ברוחב מעל אחת וחצי מ"מ ברכיבים לא נושאים – 4 שנים.
קילוף התנתקות והתקלפות של חיפוי החוץ – 7 שנים.
כל אי התאמה שאינה יסודית – שנה אחת.

לאחר התקופה בכל ליקוי מתחילה תקופת השלוש שנים של האחריות כאמור, בה על הקונה להוכיח שהליקוי נגרם באשמת המוכר. כדאי לקרוא מידע מפורט בנושא בדק בית לדירה חדשה מקבלן באתר רימון הנדסה.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה