חלוקת רכוש בין בני זוג – למה זה חשוב?

אחד הדברים החשובים והבולטים ביותר שעומדים במרכזם של תהליכי גירושים בין בני זוג, הוא כל הנושא של חלוקת רכוש בין בני זוג. מדובר על כל מה שמתייחס להיבט של חלוקת רכוש פיזי, נכסים, כסף וכן רכוש רוחני (זכויות יוצרים וכדומה). 

זה נושא מהותי וחשוב שעבר גם שינויים מסוימים בחוק במהלך השנים. מדובר בנושא מאוד מהותי מאחר והוא משפיע במובנים רבים על איכות החיים של בני הזוג ובפרט של הנשים, שכן  במקרים רבים הן נפגעות יותר מאשר גברים בתהליך זה, ולכן גם החוק השתנה על מנת לשפר את המצב ולייצר שוויון. 

צריך להבין את המשמעות הקשורה לכל מה שקשור לנושא של חלוקת רכוש. כאשר בני זוג מחליטים להתחתן, כל אחד מביא איתו רכוש מסוים לקשר. במהלך השנים הם צוברים רכוש וכסף. הוא מצטבר כתוצאה מעבודה או מסיבות אחרות. כאשר הם מחליטים להתגרש, יש צורך לבחון איך לחלק את הרכוש ביניהם. בעבר היה נהוג לעשות זאת באופן כזה שהאדם עבד קיבל יותר. היום זה כבר אחרת. 

כיצד נהוג לחלק רכוש?

צריך לומר, שבמקרים רבים זוגות בוחרים לחתום על הסכם ממון לפני הנישואים, זאת על מנת שהם יוכלו לצאת מהקשר עם מה שהביאו מבלי להפסיד זאת, וכן הם קובעים מנגנון כיצד לחלק את הרכוש ביניהם בהסכמה. בהנחה ומדובר במנגנון הגון שהתקבל בצורה שקולה ולא תחת לחץ כמו במהלך הסכם שנערך בליווי עופר סטרוסקי עו"ד גירושין, אז בית המשפט יקבל זאת. 

אם אין הסכם כזה, אז הרכוש מתחלק באופן שווה, כאשר רק רכוש שאדם מסוים הביא איתו לקשר ולמעשה היה שייך לו לפני הנישואין, יישאר אצלו, זאת בתנאי שהצד השני לא היה מעורב בו כלל או לא תרם לפיתוחו וגידולו למשל עסק או נכס.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה