הערכת תכשיטים – יש לכם עתיד מהעבר

הערכת תכשיטים

כשמדובר בנושא כמו הערכת תכשיטים עתיקים, אין ספק שמדובר בתחום מוביל. תכשיטים עתיקים הם מוצר המושך אהבה ותשומת לב ייחודיים. הגדרת הערכת תכשיטים כשמדובר בתכשיטים עתיקים מתייחסת אל אלו מעל ל100 שנים. לצערנו לא המון תכשיטים עתיקים הצליחו להישמר בצורה שלמה בתחילת המאה ה19 ואף לפני כן. ישנם תכשיטים שהוכחדו באופן מהיר ועל כן, הם בעלי עמידות יחסית נמוכה. אותם החומרים בהם ביצעו שימוש חוזר על מנת לעצב את התכשיטים מחדש הפכו אותם למודרניים. כך פלטינה, כסף וזהב הומרו לכסף.

הערכת תכשיטים הוא עולם ומלואו שכדאי ללמוד אותו מהבסיס שלו. כשאנחנו מעריכים שווי של תכשיטים עתיקים כדאי שנעבור מספר פרמטרים כדי שנדע להעריך את התכשיט באופן מדויק וראוי. ראשית, צריך מידע מבעל התכשיט. כל מידע שאפשר לקבל. הדורות הקודמים, האם התכשיט התקבל מסבתא רבה או סבא רבה ועוד. כל פרט כזה יכול לסייע בחשיפת גיל התכשיטים. כל זאת, כל עוד מומחה חשף את התכשיט כמובן.

הערכת התכשיטים מתבססת על מספר עובדות החייבות לחשוף בפנינו את הפריט כעתיק. מה בודקים במהלך הערכת התכשיטים?

  • באיזו מתכת השתמשו – היות והמתכנת משתנה מתקופות שונות שילובה בתכשיטים עלולים להעיד על גיל התכשיט ועל מקורו.
  • סימון חותמת – כל תכשיט מסומן בחותמת, גם במאות העתיקות יותר. גם סוג החותמת מעידה על התקופה שבה נוצר התכשיט.
  • אבנים וליטוש – צורת ליטוש האבנים והיהלומים גם הם מעידים על גילאי התכשיט. ועל התקופה בה נוצר.
  • צורה וסגנון – לפי תקופות משתנות, גם זרמי האומנות משתנים. גם זו דרך לגלות את גיל התכשיטים על פי הצורה, הסגנון וזרם האומנות.
  • הזמן עושה את שלו – גם על תכשיטים ניתן לראות את פגעי הזמן, לא רק על אנשים. מתכת משנה גוון, וזהב עתיק משתנה לאחר ניקוי בתמיסות.

הערכת פריטים עתיקים הם לאו דווקא הערכה של תכשיטים. פריט עתיק יכול להיות גם שעון, ציור ישן שמצאתם במחסן של ההורים ועוד.

אם מדובר בשעונים, יש כמה דברים שצריך לבדוק על מנת להחליט על גילו ותקופתו:

  • מנגנון השעון – המנגנון של השעון הוא נושא מקצועי שאפשר להכנס לפרטי פרטים בעניינו. מנגנון של שעון שייך בעיקר למשפצי השעונים ולמומחים בעלי התמחות מאד ספציפי. אבל גם למומחה רגיל בבדיקה הזאת יש אפשרות למצוא מענה.
  • סוג השעון – זה יכול להיות שעון יד, שולחני, אורלוגין, נישא או תליה.

הערכה אומנותית של הערכת תכשיטים

כאשר אתם מגיעים להחלטה אם מדובר בשעון עתיק או בתכשיט עתיק כל מה שנותר לנו זה לקבוע את שווי השעונים או התכשיטים. כדי להעריך את התכשיט או השעון העתיק אנחנו צריכים להסתמך על מגוון של עובדות בתמחור הנשענים על שוק האספנות, מכירות פומביות, מכירות ברשת, בשווקים, בחנויות בארץ ובעולם. לחברת אסטים הערכות בע"מ יש נסיון ומומחיות המאפשרים לקבל תחשיב מקובל ואמין.

חשוב לזכור שהערכת התכשיטים העתיקים לא זהה להערכת תכשיט חדש והמחירים שונים בהחלט. אם אתם מעוניינים לקנות או למכור תכשיט עתיק כדי לפנות לבדיקה של הערכת שווי ובדיקה מוקדמת. העולם של התכשיטים העתיקים הוא מיוחד, אך נגוע לצערנו באינסוף של חיקויים וזיופים וצריך מומחה המוודא באופן חד משמעי אם בכל זאת מדובר בתכשיט עתיק או בחיקוי.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה